اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

اجرای برنامه های فرهنگی باید «مردم محور» باشد/ حامی آثار فاخر هنری هستیم

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: در برگزاری برنامه ها و فعالیت هایی که در مجموعه شهرداری قزوین دنبال می شود، تلاش می کنیم مردم‌ پیشران و محور باشند.

اجرای برنامه های فرهنگی باید «مردم محور» باشد/ حامی آثار فاخر هنری هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، قاسم الهیاری در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که عصر امروز در سالن جلسات سازمان فرهنگی شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: تلاش داریم در برگزاری برنامه ها و فعالیت هایی که در مجموعه شهرداری قزوین دنبال می کنیم مردم‌ پیشران باشند.

وی افزود: هدف این است در برگزاری مراسمات از تصدی گری جلوگیری کنیم و عهده دار نباشیم، بلکه گروه های مردمی، حلقه های میانی و کانون های فرهنگی مسئولیت داشته باشند و ما حامی و کمک کننده باشیم تا مردم فعالیت ها را پیش برند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه از ابتدا و در دوران انقلاب همواره اقدامات توسط مردم پیش رفته، گفت: در کلیه فعالیت های سازمان فرهنگی، ورزشی و شورای ششم، خانواده را محور قرار داده ایم‌ و برنامه ریزی ها به گونه ای صورت گرفته که اقدامات پیرامون خانواده پیش رود.

اللهیاری یاد آور شد: در ایام دهه فجر برنامه های مفرح و شادی در کنار مسابقات فرهنگی و جشنواره خواهیم داشتیم و در خصوص نواحی منفصل شهری و کم برخوردار نیز تلاش می کنیم اقدامات موثری انجام دهیم.

وی تصریح کرد: در حوزه عمرانی، فرهنگی و زیبا سازی شهری نواحی کم برخوردار در اولویت شورای ششم قرار دارند و در ایام دهه فجر نیز این نگاه وجود دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: یک‌میلیارد تومان هزینه به منظور زیباسازی در نظر گرفته شده و همین رقم نیز در جهت برگزاری مراسمات دهه فجر لحاظ شده است.

الهیاری افزود: فضاسازی سطح‌ شهر، از یک هفته پیش آغاز شده‌ و ۲۵ هزار ریسه پرچمی‌ و هزار پرچم جمهوری اسلامی نصب شده است.

وی با بیان اینکه عده ای تلاش کردن طی ماه های گذشته به کشور آسیب بزنند، گفت: همه باید در مسیری گام برداریم که در هویت سازی پرچم جمهوری اسلامی ایران اثرگذار باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: نصب ۵۰۰ کتیبه و پرچم در نواحی منفصل، نور افشانی‌ در ۲۲ بهمن، ۲هزار متر کتیبه، ۱۵ المان و سازه نوری از جمله اقدامات زیباسازی برای شهر است.

این عضو شورا تصریح کرد: در کنار موضوع دهه فجر، ولادت امیرالمومنین و امام جواد هم‌ پرداخته شده که در نواحی منفصل شهری نیز این اتفاقات افتاده است.

الهیاری با بیان اینکه اطلاع رسانی جشنواره سرود شهروندی از هفته گذشته آغاز شده، گفت: سرود در همه حماسه هایی که ما از انقلاب اسلامی یاد داریم نقش داشته و بر این اساس از همه گروه های سرود دعوت می کنیم با موضوعات مختلف وارد شده و شرکت کنند.

وی اعلام کرد: جشنواره کوک چهارم به تصویب رسید و در ایام دهه فجر مقدمات آن صورت می گیرد که این جشنواره با  نگاه اخلاق مدارانه و مومنانه است و از این رو به سوژه های اخلاق مدارانه و زیست مومنانه در دو بخش فیلم و عکس می پردازد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین اعلام کرد: ۱۰۰ برنامه شاد و مفرح در خصوص فرهنگی ورزشی در دهه فجر اجرا خواهد شد.

الهیاری بیان کرد: انقلابی گری نقطه مقابل شادی نیست و بر این اساس همیشه تدارک برنامه های شاد و مفرح مورد تاکید ما بوده است.

وی تاکید کرد: برای دهه فجر نیز حامی چند اثر کمدی بوده ایم و همچنین از کلیه گروه های کنسرت و کسانی که در گروه های اجرا قرار دارند نیز حمایت می کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین خاطر نشان کرد: در خصوص طراحی المان شهری، فراخوان سازه دهه فجر و‌ تحویل سال نو در سطح شهر منتشر شد و از همه هنرمندان دعوت می کنیم تا در این مسیر یاریگر مجموعه مدیریت شهری باشند.

اللهیاری اضافه کرد: در بحث ورزش، سیاستی که در شورای ششم دنبال کردیم توجه به ورزش همگانی بوده است، در دوره قبل ۸ میلیارد تومان صرف بسکتبال و والیبال اختصاص یافت و در این دوره ما تلاش کردیم به تمامی ورزش ها نگاه حمایتی داشته باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی در پایان گفت: پروژه ها و طرح های عمرانی خوبی در دست اجرا هستند و در آینده نزدیک خانه فرهنگ چوبیندر، ناصر آباد و هادی آباد به بهره برداری خواهند رسید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول