اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

فرماندار قزوین: مجمع بانوان اعضای شورا و دهیاران خانم تشکیل شود

فرماندار شهرستان قزوین گفت: مجمعی که با حضور بانوان عضو شورای اسلامی شهر، روستا و دهیاران خانم شکل می‌گیرد می‌تواند در حوزه آموزش، توانمندسازی، مهارت افزایی، الگوسازی و بهره‌گیری از الگوهای موفق کارهای مهمی انجام دهد به شرطی که به آن اصالت داده شود.

فرماندار قزوین: مجمع بانوان اعضای شورا و دهیاران خانم تشکیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عباس کاظمی در جلسه با بانوان اعضای شورای روستا و دهیاران خانم شهرستان قزوین که پیش از ظهر امروز با حضور کبری علیخانی مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری و ربابه تقی پور مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری قزوین در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: بانوان حاضر در شورای اسلامی شهر و روستا و دهیاری‌ها ظرفیت خوبی هستند که می‌توانند مسائل حوزه روستا به ویژه مسایل حوزه بانوان را شناسایی و برای حل آن تلاش کنند.

وی افزود: پیشنهاد می‌شود به همت مشاور بانوان فرمانداری قزوین، مجمعی از بانوان عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا در جهت پیگیری امور تشکیل شود، با شکل‌گیری مجمع، انتخابات برگزار و کمیته‌های تخصصی شکل بگیرد تا برای حل مسائل به صورت تخصصی برنامه داشته باشیم.

فرماندار قزوین خاطرنشان کرد: تشکیل مجمع باید با شناسایی کامل در سطح شهرستان صورت بگیرد و همه بانوان حاضر در شوراهای اسلامی شهر، روستا و دهیاری‌های شهرستان قزوین به عضویت این مجمع در بیایند، مجمع مشکلات و مسائل موجود به ویژه مسایل حوزه بانوان را پیگیری کند، تجربه ثابت کرده هر کجا ما از نگاه بانوان خلاق استفاده کردیم مسیر را بهتر و سریع تر پیش رفته ایم.

کاظمی با بیان اینکه پرداختن به مسائل مردم دغدغه مهمی است، یادآور شد: مجمع بانوان می‌تواند در حوزه موضوعات اجتماعی راهگشا باشد و کارهای بزرگی انجام دهد، با توجه به ظرفیت موجود از چنین مجامعی می‌توان به عنوان کمک فکری  در تعیین و نظام‌بندی مسائل سطح شهرستان و استان استفاده کرد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت شفافیت عمل دهیاران و اعضای شورای روستا، خاطرنشان کرد: امروز نگاه مردم به دهیاران چگونه است و چه نمره ای می‌دهند؟ لازم است این افراد شفاف‌تر عمل کنند و اگر مسائلی در گذشته وجود داشته  و جایگاه را مخدوش کرده باید برای آن راه حل بیاوریم،‌ شوراهای فعلی روستا نباید راه غلطی که برخی از  گذشتگان رفتند را بروند، ضمن این که باید گفت دهیاران خانم و اعضای شورای روستایی که بانو هستند کارنامه قابل قبولی را از خود به جای گذاشته اند.

فرماندار قزوین اظهار کرد: یکی از مشکلات ما این است که منابع درست هزینه نمی‌شود، در برخی موارد انباشت اعتبار داریم ولی دهیار روستا برنامه ندارد؛ میزان رسوب اعتبارات دهیاری‌ها باید به حداقل برسد، چرا که در برخی موارد پول بلوکه شده و قابل استفاده نیست چرا که دهیار برنامه‌ای برای آن نداشته است در حالی که ما ایده های بسیار خوبی به خصوص در حوزه مسائل بانوان داریم که دهیاران می توانند در این زمینه ورود موفق داشته باشند.

وی یادآور شد: در برخی موارد نیز سیاست غلطی حکمفرما بوده که توقعات غیرقانونی ایجاد کرده است، منابع موجود باید براساس نیاز برنامه‌ریزی شود، دهیاران و شورای روستا باید در برابر خواسته‌ها و مطالبات غیرمعمول با انگیزه سیاسی و پارتی بازی بایستند و مقاومت کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول