اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

مطالعات طرح احداث فرودگاه قزوین به اتمام رسید/ تعیین تکلیف ۲٠ پروژه مهم استان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین با اشاره به تکمیل مطالعات پروژه فرودگاه قزوین و مذاکره با سرمایه گذار برای اجرای فرآیند واگذاری آن به سرمایه گذار و بخش خصوصی توضیح داد: از طرفیت این فرودگاه می توان برای مسائل آموزشی، تفریحی، گردشگری و جاذبه طبیعی و غیره استفاده کرد.

مطالعات طرح احداث فرودگاه قزوین به اتمام رسید/ تعیین تکلیف ۲٠ پروژه مهم استان

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی رجحانی امشب در جریان دیدار با مدیران و سردبیران رسانه های استان که در سالن باغستان جهاد کشاورزی برگزار شد، با اشاره به وضعیت پروژه های استان اظهار کرد: حرکت جهشی توسعه استان از سفر رئیس جمهور آغاز شد که با احتساب اعتبارات ارزی، رشد ۷ و ۸ برابری و احتساب اعتبارات ریالی ریالی رشد چهار تا پنج برابری خواهیم داشت.

وی افزود: در قالب مصوبات سفر ریاست جمهوری پروژه‌های مهم و بر زمین مانده استان جان تازه ای گرفتند و اجرای پروژه ها به ویژه پروژه های بهداشت و درمان از سرعت خوبی برخوردار شدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین ادامه داد: برای تمام پروژه های آبی استان قزوین که از محل اعتبارات دولتی باید تامین اعتبار می شد، اعتبار دریافت شده و با توجه به پیگیری بازار آب در استان از اسفند ماه سال گذشته باید گفت که در حال حاضر، این طرح آماده بهره برداری است و با حضور وزیر نیرو معاملات آن نیز به زودی انجام می شود.

رجحانی با بیان اینکه برای تمام پروژه های راه های استان قزوین در سفر ریاست جمهوری اعتبار در نظر گرفته شد، تصریح کرد: عملیات اجرایی حدود ۲۴ هزار واحد مسکونی در قالب مسکن ملی در حال انجام است که قزوین در این زمینه رتبه نخست را در کشور دارد و در دهه فجر تعداد قابل توجهی از واحدها تحویل متقاضیان می شود.

وی اضافه کرد: حدود ۲۰ پروژه مهم استان قزوین حل مسئله شده و تکلیف برخی از این پروژه ها مشخص شده است که می‌توان گفت برخی از این پروژه ها سال ها بود به فراموشی سپرده شده بودند.

این مسئول ادامه داد: در خصوص احیای دشت قزوین، انرژی های تجدید پذیر و حوزه گردشگری پیگیری‌های لازم صورت گرفته است. در حوزه گردشگری، پروژه‌هایی تعریف شده که در حال پیگیری است و عواید اقتصادی برای استان به همراه دارد که هنوز اطلاع رسانی نشده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به ابلاغ نشدن طرح تفصیلی شهر قزوین پس از ۶ سال از اتمام افق ۱۰ ساله آن، از ابلاغ و حل این مشکل خبر داد و گفت: برای رفع گلوگاه های فساد، فعالیت های کمیسیون ماده ۵ ایجاد شفاف سازی شد و برای نخستین بار مصوبات آن در دسترس همگان قرار گرفت.

رجحانی تصریح کرد: احداث پنج مجتمع روستایی آبرسانی در شش روستا به صورت جهادی در حال اجراست و برای نخستین بار ۷۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی که تاکنون آسفالت نشده اند در دستور کار قرار گرفتند و در دهه فجر امضای قرارداد انجام و کار عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

وی با اشاره به تکمیل مطالعات فرودگاه قزوین و مذاکره با سرمایه گذار برای اجرای فرآیند واگذاری آن به سرمایه گذار و بخش خصوصی توضیح داد: از طرفیت این فرودگاه می توان برای مسائل آموزشی، تفریحی، گردشگری و جاذبه طبیعی و غیره استفاده کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول