اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

پرواز هواپیماهای تجاری و باری بر فراز آسمان قزوین/نیروگاه‌های فسیلی تهدیدات زیست محیطی دارند

استاندار قزوین از افتتاح فرودگاه در استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با راه‌اندازی فرودگاه شاهد تردد هواپیماهای تجاری و باری در استان خواهیم بود.

پرواز هواپیماهای تجاری و باری بر فراز آسمان قزوین/نیروگاه‌های فسیلی تهدیدات زیست محیطی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدمهدی اعلایی پیش از ظهر امروز در همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری حوزه احداث نیروگاه‌های خورشیدی در استان قزوین که در شهرک صنعتی کاسپین برگزار شد با اشاره به ارزش قائل شدن مدیران استان برای سرمایه‌گذاری به ویژه در حوزه انرژی های تجدید‌پذیر و بارز بودن استان در بین استان‌های دیگر در تولید و مصرف برق در مصارف صنعتی و تولیدی و اثرگذاری فرا استانی، ملی و فراملی بسیاری از واحدهای تولیدی اظهار کرد: برای برون رفت واحدها از تنگنای حاصل از تولید و انرژی برق که با گوشت و پوست لمس می‌شود، باید تدبیر کرد که برای استفاده از نعمت خدادادی انرژی خورشید برای تولید برق در استان مغفول مانده احداث نیروگاه‌های خورشیدی می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

وی به تولید چهار درصد برق کشور در استان قزوین و تبعات ناشی از فعالیت نیروگاه‌های فسیلی برای محیط زیست و تهدیدات زیست محیطی افزود: در تابستان در نیروگاه‌های فسیلی به دلیل به روز شدن شرکتهای تولیدکننده گاز و پالایشگاه های گاز از سوخت مازوت استفاده می‌شود و در زمستان هم به دلیل کمبود گاز، از مازوت استفاده می‌شود که این امر موضوع اندوهبار بوده و و موجب تهدید محیط زیست می‌شود. 

استاندار قزوین پرداختن به انرژی های نو و احداث نیروگاه‌های خورشیدی تجدید‌پذیر را اولویت مهم مسئولان استان ذکر و عمده مدیران فعال در استان به ویژه در حوزه اقتصادی را مدیرانی جوان، پرانرژی،  تحصیلکرده،  مبتکر و دلسوز در مسیر توسعه استان دانست و افزود: مسئولان در تلاشند در حوزه‌های زیرساختی به ویژه تولید برق اتفاقات خوبی رقم بخورد که سرمایه‌گذاران باید بدانند قزوین به عنوان مناسبترین استان بوده و سهل‌ترین شرایط را برای سرمایه‌گذاری دارد.

اعلایی با اشاره به وجود محورهای مواصلاتی و افزوده‌ شدن فرودگاه به ظرفیت های استان بیان کرد: با راه‌اندازی فرودگاه حداقل شاهد تردد هواپیماهای تجاری و باری به استان خواهیم بود. 

وی به دریافت مجوز ایجاد شهرک انرژی در سفر رئیس جمهور به استان قزوین افزود: پیگیر مزایای تعریف شده قانونی در این شهرک هستیم و حمایت‌های لازم را هم از سرمایه‌گذاران خواهیم داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول