اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

نقش اصناف و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در طرح کالابرگ الکترونیکی چیست؟

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری قزوین گفت: در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی علاوه بر فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای، اصناف یعنی خرده‌فروشان حتی در روستاها هم می‌توانند وارد سامانه «شما» شده و در این طرح همکاری کنند.

نقش اصناف و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در طرح کالابرگ الکترونیکی چیست؟

علی رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به آغاز اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در استان به صورت پایلوت به همراه استان‌های گیلان و مرکزی اظهار کرد: این طرح شامل مردم مشمول دریافت یارانه و فروشگاه‌ها می‌شود، فروشگاه‌هایی که تمایل دارند با این طرح همکاری کنند می‌توانند وارد سامانه شما (شبکه ملی اعتبار) شده و اعلام آمادگی کنند که سامانه فروشگاهی هم به این سامانه هم متصل است و مردم می‌توانند از این طریق کارت بکشند و از این امکان استفاده کنند.

وی افزود: فروشگاه‌های زنجیره‌ای در حال حاضر به سامانه شما متصل هستند و به محض اینکه اعتبار افراد مشمول شارژ شود، طی دو تا سه روز آینده می‌توانند به مردم خدمات ارائه دهند؛ از جمله حساسیت‌های طرح این است که هر کدام از اصناف یعنی خرده‌فروشان هم به این سامانه متصل شوند که نیاز به دستگاه پوز و بارکدخوان مشخصی دارند که در اختیار آنها و فروشگاه‌هایی که اعلام آمادگی کرده‌اند، قرار داده می‌شود.

معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری قزوین  ادامه داد: جدولی وجود دارد که تعیین شده مردم از 10 قلم کالا شامل برنج، روغن، ماست، پنیر، شیر، ماکارونی، مرغ، تخم‌مرغ، قند و شکر چه مقدار می‌توانند خرید کنند و تا سقف اعتباری که دارند، استفاده کنند.

رحمانی اضافه کرد: در این طرح، اگر قیمت‌ها افزایش یابد میزان افزایش قیمت توسط دولت تامین می‌شود و قیمت‌ها برای مردم ثابت می‌ماند.

وی خاطرنشان کرد: خاصیت طرح این است که فعلا مردم می‌توانند از کل اعتبار، فقط یک یا چند قلم از 10 قلم را خریداری کنند و بخشی از اعتبار را خرید کنند و بخش دیگر هم که استفاده نکرده‌اند سر موعد مقرر به صورت نقدی، یک ماه بعد به حساب یارانه آنها واریز می‌شود و می‌توانند برداشت کنند.

این مسئول تصریح کرد: اجرای طرح الکترونیکی کالا سبب کاهش مبلغ یارانه و افزایش مالیات برای اصناف نمی‌شود چرا که سامانه شما به سامانه مالیاتی متصل نیست؛ سامانه اعتبار سامانه جامع است که در مواقع خاص از آن استفاده می‌شود و کاربرد آن در قالب سیاست‌های حمایتی دولت است و کاربردهای وسیع‌تری هم دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری قزوین افزود: طرح کالابرگ الکترونیکی، اختیاری است و افراد مشمول یارانه، آزاد هستند به هر ترتیبی که می خواهند 10 قلم کالا را تهیه کنند؛ سعی شده در این طرح قیمت‌ها ثابت بماند و چنانچه قیمت‌ها افزایشی داشته باشد سهم اعتبار افزایش می‌یابد و سهم پرداختی افراد مشمول ثابت می‌ماند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول