اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

کشف یک تن زغال بلوط در شهرستان‌های اردل و فارسان

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: ماموران یگان حفاظت در شهرستان اردل و فارسان یک تن زغال بلوط جنگلی غیرمجاز کشف و ضبط کردند.

کشف یک تن زغال بلوط در شهرستان‌های اردل و فارسان

صادق محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: پیرو تشدید اقدامات حفاظتی در سطح استان و در راستای اجرای ماده ۲۵ مکرر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری در شهرستان اردل و فارسان با هماهنگی مقام قضایی و همکاری نیروی انتظامی یک تن زغال بلوط جنگلی غیرمجاز در انبارهای این شهرستان‌ها کشف و ضبط کردند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پس از انجام تحقیقات ۳ متخلف شناسایی و با تشکیل پرونده مراتب جهت پیگیری قانونی به مراجع قضایی ارسال شد.

محمدی افزود: با استناد به ماده ۲۵ مکرر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبنی بر اینکه هرگونه حمل، عرضه، خرید، فروش، نگهداری، اقدام برای خروج و یا خارج کردن چوب، هیزم یا زغال حاصل از درختان جنگلی به طور مطلق و ارتکاب این اعمال در مورد سایر محصولات و فراورده‌ها یا مصنوعات منابع طبیعی اعم از جانوری و گیاهی به قصد تجاری، بدون تحصیل پروانه از مرجع ذی‌صلاح ممنوع است.

وی بیان داشت: مرتکب علاوه‌بر ضبط کالاهای مزبور و آلات و ادوات مورد استفاده، جز در موارد مذکور در مواد (۲۵)و (۲۶) این قانون و سایر مواردی که مجازات بیشتری به موجب قوانین پیش‌بینی شده است مشمول مجازات‌ها و احکام مقرر برای قاچاق کالای مجاز مشروط می‌شود، چنانچه خرید اقلام ذکر شده بدون علم و عمد نسبت به منشأ آن صورت گرفته باشد از شمول این ماده خارج است.

محمدی در پایان از مردم، گروه‌های مردم‌نهاد و همیاران طبیعت و تمام دوستداران طبیعت درخواست کرد تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی موارد را به شماره تلفن‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع دهند.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول