اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

نگه‌داری و فروش ذغال جنگلی ممنوع شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: علاوه بر قطع و جابه‌جایی محصولات جنگلی اعم از چوب و زغال نگه‌داری و فروش آن‌ها نیز ممنوع شد.

نگه‌داری و فروش ذغال جنگلی ممنوع شد

اصغر احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: در گذشته تنها حمل‌ونقل و قطع درختان جنگلی در قانون ممنوع بود اما با تغییراتی که در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال جاری صورت گرفته، علاوه بر این موارد فروش و نگهداری از محصولات جنگلی اعم از چوب و ذغال در بازار نیز ممنوع اعلام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری افزود: در گذشته نمی‌توانستیم هیچ اقدامی برای جلوگیری از فروش ذغال جنگلی داشته باشیم اما اکنون افرادی که در تهیه چوب و ذغال حاصل از درختان جنگلی نقش داشته باشند متخلف محسوب می‌شوند و به ازای هر کیلوگرم چوب ۱۰۰ هزار تومان و به ازای هر کیلوگرم ذغال ۳۰۰ هزار تومان جریمه نقدی برای متخلفان در نظر گرفته شده که این مبلغ آنقدری سنگین است که اگر اعمال شود دیگر کسی جرئت به انجام چنین تخلفی را ندارد.

 وی با بیان اینکه شهرستان‌های لردگان، اردل، کوهرنگ و کیار از شهرستان‌های جنگلی محسوب می‌شوند، ادامه داد: میزان کشفیات قاچاق چوب و ذغال استان در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر تعداد ۵۴ درصد و از لحاظ وزنی ۲۰ درصد افزایش یافته است.

احمدی اظهار داشت: اکنون این قانون در مرحله اطلاع‌رسانی است و بعد از ابلاغ به استان‌ها و شهرستان‌ها گشت‌های حفاظتی شدت بیشتری می‌گیرد و مغازه‌ها و بازار نیز تحت کنترل خواهد بود.

وی بیان کرد: البته در حال حاضر مراقبت از این جنگل‌ها با کمک نیروهای حفاظتی صورت می‌گیرد و در همین راستا یک ایستگاه بازرسی در شهرستان لردگان مستقر شده است تا با عوامل تخلف چوب و ذغال برخورد نمایند.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول