اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

نماینده ولی‌فقیه در سمنان: چقدر به ممیزی کتاب‌های الکترونیک توجه می‌شود؟

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: امروز با عرضه گسترده کتاب‌های الکترونیک، باید دید که چقدر ممیزی آنها مورد توجه قرار می‌گیرد؟

نماینده ولی‌فقیه در سمنان: چقدر به ممیزی کتاب‌های الکترونیک توجه می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط‌عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به جایگاه والای کتاب و کتابخانه در جامعه، به لزوم توجه بزرگان و عالمان دینی به این موضوع اشاره کرد و گفت: ما طلبه‌ها یک توفیق اجباری برای استفاده از کتاب داشته و از این جهت با کتاب انس داریم.

وی تصریح کرد: در روایت شریفی از امام علی (ع) آمده که «اَلْکُتُبُ بَساتینُ الْعُلَماءِ»؛ یعنی بوستان علما، کتابخانه‌های آنها هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان افزود: مقام معظم رهبری نیز تأکید ویژه‌ای بر مطالعه داشته‌اند و بر مطالعه طیف گسترده‌ای از کتاب‌ها اهتمام دارند.

مطیعی بیان کرد: ایشان همواره تأکید داشته‌اند که کتاب باید در سبد مصرفی خانواده‌ها قرار گیرد؛ اما متأسفانه هنوز این امر محقق نشده است که البته گرانی کتاب و کاغذ در آن بسیار مؤثر بوده است.

وی افزود: مشغله‌های دیگری مانند فضای مجازی نیز افراد را از کتاب دور کرده است؛ البته فضای مجازی با گستردگی خود، اطلاعات مختلفی در اختیار انسان قرار می‌دهد، اما به جنبه‌های تفکری و علمی انسان نمی‌افزاید.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان  گفت: امروز باید بر کتاب‌های دیجیتال کار کارشناسی شود تا به‌صورت ارزان‌تر در اختیار علاقه‌مندان به کتاب قرار گیرد؛ همان‌گونه که سازمان غذا و دارو بر برخی مواد غذایی را فاقد ارزش غذایی یا مضر تشخیص می‌دهد، باید بر عرضه کتاب هم نظارت صورت گیرد.

مطیعی گفت: امروز با عرضه گسترده کتاب‌های الکترونیک باید دید که چقدر این ممیزی مورد توجه قرار می‌گیرد؟

وی تصریح کرد: در ساخت‌وسازهایی که در مناطق جدید و شهرک‌های جدید تأسیس رخ می‌دهد، کتابخانه‌های عمومی نیز در پیوست فرهنگی این مناطق لحاظ شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان افزود: به‌کارگیری طرح‌هایی مانند پیک کتاب و عرضه کتاب در ایستگاه‌های مطالعه در اماکن مختلف برای پر کردن اوقات فراغت مردم با کتاب ازجمله اقدامات خوبی بوده که باید تقویت شود.

مطیعی افزود: در جهت رویکرد جدید به کتابخانه‌های عمومی، استفاده از ظرفیت‌های کتابخانه‌های عمومی برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی از اقداماتی است که می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به کارکرد مؤثر کتابخانه‌های سیار در استان سمنان گفت: ما مناطقی داریم که آشنایی نوجوانان با کتاب از طریق کتابخانه سیار ایجاد شده است؛ باید این حوزه را تقویت کنیم و گسترش دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان افزود: خودروهای مجهزی که در یک نیمروز در یک منطقه مستقر می‌شوند و به مردم و به‌خصوص بچه‌های آن مناطق ارائه خدمت می‌کنند، باید افزایش یابد. گسترش این کتابخانه‌های سیار می‌تواند بسیار در ارتقای سطح فرهنگ عمومی مؤثر باشد.

پایان پیام/74002/م/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول