اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کتاب دیجیتال هیچ‌وقت جایگزین کتاب کاغذی نخواهد شد

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: با وجود تمام پیشرفت‌های صورت‌گرفته، کتاب دیجیتال هیچ‌وقت جایگزین کتاب کاغذی نخواهد شد و ابزار الکترونیک تنها برای تسهیل دسترسی است.

کتاب دیجیتال هیچ‌وقت جایگزین کتاب کاغذی نخواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان صبح امروز در آیین تکریم از خادمان عرصه کتاب و کتاب‌خوانی در استان سمنان، قلم را حافظ علوم و دانش‌ها، پاسدار افکار اندیشمندان، حلقه اتصال فکری علما و پل ارتباطی گذشته و آینده بشر توصیف کرد.

وی با قدردانی از خدمات ارزنده کتابداران استان سمنان در راستای ترویج فرهنگ مطالعه، به اهمیت قلم و کتابت در اسلام اشاره کرد و افزود: از مهم‌ترین رویدادهای زندگی بشر، پیدایش «خط» و جاری شدن قلم بر صفحه کاغذها یا سنگ‌ها بوده است و همان بود که دوران تاریخ را از ماقبل از تاریخ جدا کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان افزود: علم به‌وسیله کتابت و از طریق لوح و قلم حاصل شده و به انسان رسیده است و پیامبر اسلام (ص) می‌فرمایند اگر می‌خواهید علم را نگه دارید، باید آن را بنویسید؛ گذشتگان ما علم را نوشته و به دست ما رسانده‌اند و ما باید این راه را برای آیندگان ادامه دهیم.

مطیعی ضمن بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره تأکیدات بسیاری در رابطه بااهمیت مطالعه و کتاب‌خوانی دارند و خود بسیار اهل مطالعه هستند، خاطرنشان کرد: با وجود تمام پیشرفت‌های صورت‌گرفته، کتاب دیجیتال جایگزین کتاب کاغذی نخواهد شد و ابزار الکترونیک تنها برای تسهیل دسترسی است.

وی تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی یکی از شاخص‌های مهم رشد فرهنگی در کشور هستند که نشاط اجتماعی و شادمانی نسل جوان نیز درگرو توجه به کتاب و کتاب‌خوانی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با تأکید بر علاقه جامعه ایرانی به کتاب و کتاب‌خوانی افزود: اگر امروز در منطقه رتبه اول تولید علم را داریم و پیشرفت ایران در حوزه‌های مختلف باعث نگرانی کشورهای غربی شده، حاصل اهمیت به کتاب و میراث مکتوب در دین مبین اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

مطیعی با اشاره به اینکه خواننده باید توفیق اجباری مطالعه را برای خود ایجاد کند، افزود: مطالعه دسته‌جمعی و بحث در مورد آن انگیزه و اشتیاق را در انسان به وجود می‌آورد.

پایان پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول