اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

حماسه ششم بهمن از سطح توصیف به تحلیل و تبیین ارتقا یابد

محقق و پژوهشگر حماسه ششم بهمن با اعلام اینکه نسل جوان امروز باید در زمینه ششم بهمن دست به قیام علمی بزند، گفت: حماسه 6 بهمن باید از سطح توصیف به سطح تحلیل و تبیین برسد.

حماسه ششم بهمن از سطح توصیف به تحلیل و تبیین ارتقا یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، مهدی خانی عصر امروز در همایش رسانه و بازخوانی تاریخ حماسه مردم آمل به مناسبت چهل و یکمین سالگرد این حماسه اسلامی، اظهار کرد: حماسه ششم بهمن یکی از مهمترین رویدادها پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که دشمنان قصد داشتند در نخستین روزهای شکل‌گیری انقلاب دست به براندازی و سقوط بزنند ولی در عمل با شکست سنگین روبه‌رو شدند.

وی با اشاره به رویای انقلاب سوم توسط اتحادیه کمونیست‌ها، افزود: کمونیست‌ها به خیال خام خود قصد داشتند با احاطه شهر آمل جبهه سوم را شکل دهند که منجر به انقلاب سوم شود.

محقق و پژوهشگر حماسه ششم بهمن تصریح کرد: نسخه کمونیست‌ها بعد از چند دهه خودنمایی و جولان در کشور با افتخارآفرینی مردم آمل درهم پیچیده شد تا فرصت عرض اندام از آنها گرفته شود.

خانی کمونیست‌ها زمانی در کشور قصد فعالیت داشتند که انقلاب اسلامی به تازگی پیروز شد و آنها در جریان نبودند همچنین پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان نخستین انقلاب و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به عنوان دومین انقلاب بوده و آنها به ادعای خودشان می‌خواستند آغازگر جبهه سوم در کشور باشند.

وی با اعلام اینکه باید حماسه ششم بهمن و بیان رشادت‌ها و دلیرمردی هزار سنگر از آمل خارج شده و با رویکرد ملی وارد میدان شود، یادآور شد: کمونیست‌ها در سال ۱۳۶۰ اقدامات توده‌ای خود را نقطه آغاز و زمینه‌ساز حملات بزرگ‌تر در سطح کشور می‌دانستند.

یکی از یادگاران حماسه اسلامی ششم بهمن با اعلام اینکه در سال ۱۳۶۰ جنگ احزاب رخ داده و با محوریت بنی صدر اختلافی در کشور ایجاد شد، خاطرنشان کرد: اغتشاشات اخیر کشور نیز جنگ احزاب بود و همه گروه‌های خارجی و عوامل داخلی دست به دست هم دادند.

خانی با اشاره به اینکه در طول ۴۳ سال گذشته دو بار جنگ احزاب را در آمل شاهد بودیم، یادآور شد: نخستین بار در سال ۱۳۶۰ و امسال نیز برای دومین بار شاهد جنگ احزاب در آمل بودیم.

وی با اعلام اینکه بر سر مردم در جنگ احزاب دوئل وجود داشت، ادامه داد: دشمنان مدعی بودند که با ایجاد جرقه‌ای در کشور مردم به سمت آنها می‌روند و نیروهای انقلابی نیز معتقد بودند که مردم به سمت آنها گرویده می‌شوند.

خانی یادآور شد: در اغتشاشات اخیز نیز دوئل سنگین وجود داشت ولی در نهایت می‌توان نتایج حاصل را سنجش کرد.

وی با اعلام اینکه در اغتشاشات اخیر دشمنان با تحریک مردم دست به فحش و ناسزا به مسؤولان مملکت زدند، گفت: سربداران مردم را از آن خود می‌دانستند ولی در عمل با شکست از سوی مردم مواجه شدند.

محقق و پژوهشگر مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه امکان بروز اتفاقات مشابه در آینده وجود دارد، افزود: در صبح روز ششم بهمن ۱۳۶۰ مردم سراسیمه، مطالبه‌گرانه و متعصبانه به سمت ساختمان بسیج آمدند ولی در اغتشاش امسال چنین چیزی نداشتیم که این مسئله از آسیب‎های سیاسی و اجتماعی است و باید بر روی آن کار بنیادی شود.

خانی با تشریح و مطرح بودن واژه فیک توسط اصحاب رسانه در فضای مجازی، بیان کرد: این مسئله در سال ۱۳۶۰ نیز وجود داشت ولی امروزه روند فرق می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون باید برای هویدا شدن حقیقت و باطل تلاش زیادی کنیم، خاطرنشان کرد: مسؤولان و مردم بدانند که ششم بهمن تنها برای مردم آمل نیست و باید به یک مسئله ملی تبدیل شود.

محقق حماسه اسلامی ششم بهمن با اشاره به اینکه آنهایی که در زمستان ۱۳۶۰ به آمل حمله کردند از جنگل آمدند و بعد از شکست به دل جنگل فرار داشتند، تصریح کرد: نباید جوانان فرصت‌های تبلیغ و اعتلای ششم بهمن را از دست دهند البته از ۴۰ سال گذشته تاکنون فقط توصیف، روایت و داستان در این حماسه داشتیم هرچند معتقدم باید نسل جوان امروز قیام علمی کرده و ششم بهمن را از سطح توصیف به سطح تحلیل و تبیین برساند.

خانی با اشاره به نبود کارهای فاخر و کتاب‎های مرجع در مورد حماسه آملی‌ها، گفت: باید مدل دفاع مردمی ششم بهمن به خارج مرزها صادر شده و به جبهه مقاومت و همه کشورهای آزادی‌خواه تزریق می‌شد.

انتهای پیام/۸۶۰۱۲ /ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول