اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

رونمایی کتاب «هفت در شش» همزمان با سالگرد حماسه ششم بهمن در آمل

کتاب « هفت در شش» ویژه حماسه اسلامی ششم بهمن سال ۱۳۶۰ همزمان با چهل و یکمین سالگرد این رویداد بزرگ با حضور مسؤولان، مردم و خانواده شهدا رونمایی شد.

رونمایی کتاب «هفت در شش» همزمان با سالگرد حماسه ششم بهمن در آمل

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، کتاب « هفت در شش» ویژه حماسه اسلامی ششم بهمن سال ۱۳۶۰ همزمان با چهل و یکمین سالگرد این حماسه بزرگ ظهر با حضور مسؤولان، مردم و خانواده شهدا رونمایی شد.

در این کتاب که با ۷۷ صفحه توسط علیرضا قاسم‌زاده و رقیه آهنگر به رشته تحریر در آمد به ابعاد مختلف زندگی شهدای فرهنگی و دانش‌آموز حماسه اسلامی مردم آمل پرداخته شده است.

یکی از نویسندگان کتاب هفت در شش، به خبرنگار خبرگزاری فارس در آمل، گفت: با توجه به حوزه‌های مختلف برای حماسه ششم بهمن کتاب‎های مختلفی از سوی نویسندگان به رشته تحریر در آمد و تلاش زیادی شده تا ابعاد این حماسه ماندگار و جاوید واکاوی و بررسی شود.

علیرضا قاسم‌زاده با اعلام اینکه در واقع ما همان کتابی می‌شویم که می‎خوانیم، افزود: کتاب نقش بسزایی در زندگی اجتماعی، فردی و تکامل انسان دارد و باید سعی کنیم تا کتابی سازنده و اثرگذار را بخوانیم.

وی با اشاره به اینکه در کتاب هفت در شش به شهدای فرهنگی و دانش‌آموز حماسه ۶ بهمن پرداخته شد، تصریح کرد: شهدای دانش‌‌آموز و فرهنگی نقش زیادی در ثبت و درج این حماسه داشتند و باید اقشار مختلف مردم، نسل جوان، نوجوان، دانش‌آموزان و دانشجویان بدانند که چگونه آرامش، اقتدار، آسایش و امنیت کشور حاصل شده است.

قاسم‌زاده با بیان اینکه کتاب هفت در شش با همکاری تلاش زهرا آهنگر دیگر نویسنده این اثر مکتوب و اداره آموزش و پرورش آمل چاپ شده است، یادآور شد: این کتاب در بخش‌های معناشناسی شهید و شهادت از منظر قرآن و روایات، زندگی شهیدان علی ابراهیمی، خضراله اکبرزاده، سقا علیزاده، مجید قلیچ، جعفر هندویی، سیده طاهره هاشمی و معلم فرهنگی شهید صادق مهدوی به رشته تحریر در آمد.

وی گفت: کتاب هفت در شش با هدف تحقیق و بررسی زندگی هفت دانش‌آموز و فرهنگی شهید ششم بهمن برای نسل جوان و دانش‎آموزان مقطع متوسطه اول برنامه‌ریزی شده است.

وی بیان کرد: با بررسی ویژگی شهدا تلاش داریم تا آنها را به عنوان الگو و عبرت معرفی کرده و مباحث زندگی فردی و اجتماعی آنها به صورت کاربردی برای زندگی دانش‌آموزان استفاده شود.

انتهای پیام/۸۶۰۱۲/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول