اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

فقط ۱۳.۵ درصد از مردم خراسان‌شمالی دُز یادآور تزریق کرده‌اند/ تکمیل شدن سبد واکسن استان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: اکنون فقط ۱۳.۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال دز یادآوری واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که نشان از کاهش سطح ایمنی افراد و جامعه است.

فقط ۱۳.۵ درصد از مردم خراسان‌شمالی دُز یادآور تزریق کرده‌اند/ تکمیل شدن سبد واکسن استان

محمدرضا اکبری، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه وضعیت کرونا در استان دارای ثبات نسبی اما شکننده است، اظهار کرد: اکنون فقط ۱۳.۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال دوز یادآوری واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که نشان از کاهش سطح ایمنی افراد و جامعه است.

وی با بیان اینکه اکنون ضروری است مردم برای پیشگیری از شیوع پیک هشتم در استان مردم همانند گذشته مشارکتی فعال داشته باشند، گفت: همه افراد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از آخرین تزریق دوز واکسن آن‌ها گذشته است باید نسبت به تزریق دوز یادآوری اقدام کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی با بیان این که اکنون ۹۵.۵ درصد افراد بالای ۱۸ سال نوبت اول و ۸۸.۳ درصد نوبت دوم و ۶۰ درصد این گروه سنی دوز سوم را تزریق کرده اند، افزود: سبد واکسیناسیون استان تکمیل است و تمام مراکز بهداشتی به همراه مراکز تجمیعی آماده خدمات رسانی به شهروندان هستند.

اکبری نسبت به کاهش شدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی هشدار داد و تصریح کرد: با توجه به شیوع سویه جدید اُمیکرون در کشورهای مختلف و شناسایی مواردی از آن در کشور و احتمال سرایت پذیری بیشتر این سویه، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بسیار حائز اهمیت است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان این که اکنون شهرستان راز و جرگلان در وضعیت نارنجی و مابقی شهرهای استان در وضعیت زرد کرونایی است، ادامه داد: باید با استفاده از ظرفیت‌های عمومی نسبت به کنترل و شیروع این بیماری اقدام کرد.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول