اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

سرانه توزیع دارو در خراسان‌شمالی پایین است/ آنتی‌بیوتیک همچنان کمیاب

مسئول مجتمع درمانی و مرکز جراحی محدود حضرت جوادالائمه(ع) گفت: سرانه پایین توزیع دارو توسط شرکت‌های پخش در خراسان‌شمالی، دردسرساز و باعث کمیاب شدن دارو شده است.

سرانه توزیع دارو در خراسان‌شمالی پایین است/ آنتی‌بیوتیک همچنان کمیاب

عیسی برجی، مسئول مجتمع درمانی و مرکز جراحی محدود حضرت جوادالائمه (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد دررابطه‌با وضعیت دارو در این مرکز درمانی، اظهار داشت: داروخانه درمانگاه با مدیریت بخش خصوصی انجام می‌شود و همچنان کمبود آنتی‌بیوتیک‌ها و استامینوفن به‌خصوص برای کودکان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه کمبود آنتی‌بیوتیک تنها مختص به خراسان شمالی نیست، ادامه داد: این مشکل کشوری است؛ اما مسئله اساسی خراسان شمالی به این دلیل که سرانه توزیع دارو توسط شرکت‌های پخش کم است، دردسرساز شده است.

مسئول مجتمع درمانی و مرکز جراحی محدود حضرت جوادالائمه (ع) با تأکید بر اینکه انبار دارویی برای ذخیره‌سازی دارو در داخل استان نداریم، گفت: براین‌اساس داروها توسط شرکت‌های پخش از استان‌های هم جوار وارد استان می‌شود.

مسئول مجتمع درمانی و مرکز جراحی محدود حضرت جوادالائمه (ع) در خصوص میزان مراجعات به این مرکز درمانی گفت: به‌صورت میانگین در طول ماه حدود ۳۳ هزار نفر از خدمات این مجموعه درمانی بهره‌مند می‌شوند.

وی یادآور شد: نکته قابل‌توجه این است که طی دی ماه باتوجه‌به تعطیلی‌ها و آمدوشدها، مراجعات کمتر شده است، درحالی‌که پیش‌بینی می‌شد با اوج‌گیری فصل سرما، مراجعات بیماران سرپایی افزایش پیدا کند.

برجی تأکید داشت: تا زمانی که کرونا در جریان است، قطعاً به دلیل گرایش به تجویز آنتی‌بیوتیک‌ها توسط پزشکان و مصرف توسط بیماران، تقاضا بالا خواهد بود.

وی اضافه کرد: براین‌اساس پزشکان در شرایطی که داروهای آنتی‌بیوتیک به‌راحتی پیدا نمی‌شود، باید از داروهای جایگزین برای تجویز استفاده کنند تا مردم در تهیه دارو دچار مشکل نشوند.

برجی گفت: ضرورت دارد، سازمان غذا و دارو، علاوه بر درخواست افزایش سرانه دارو برای استان در توزیع و تجویز داروها نیز نظارت کامل را داشته باشند.

پایان پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول