اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

بحران کم‌آبی در سمنان/ طرح «بازار آب» اجرا می‌شود

استاندار سمنان گفت: استان سمنان با بحران کم‌آبی و کمبود شدید آب مواجه است و باید برای آن تدبیر شود.

بحران کم‌آبی در سمنان/ طرح «بازار آب» اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان در جلسه بررسی و هماهنگی اولیه اجرای طرح «بازار آب» در استان سمنان اظهار کرد: ما در سطح استان با بحران کم‌آبی و کمبود شدید آب مواجه هستیم که اجرای این طرح می‌تواند در بهبود مدیریت مصارف از منابع آب استان تأثیر شایانی داشته باشد.

وی با بیان اینکه آمادگی کامل توسط دستگاه‌های اجرایی استان برای اجرای این طرح وجود دارد، افزود: باید به‌منظور اجرای هرچه بهتر این طرح، از ظرفیت بخش خصوصی، خانه کشاورز و مؤثران بخش کشاورزی استان استفاده شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این طرح، آب موجود در اختیار کشاورز به میزان موردنیاز برای آبیاری سطح زیر کشت برداشت و مابقی توسط دولت خریداری خواهد شد.

وی عنوان کرد: طرح دانش‌بنیان بازار آب به‌صورت مدون و جامع برای مؤثران و معتمدان بخش کشاورزی استان تبیین و تشریح شود تا طرح در راستای مدیریت منابع آب،‌ افزایش بهره‌وری، استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری، کشت گلخانه‌ای و محصولات کم‌آب بر موفق عمل کنند.

استاندار سمنان گفت: در مسیر اجرای موفق طرح بازار آب، ضرورت دارد تا از ظرفیت دانشکده کشاورزی، بخش علمی و صاحب‌نظران حوزه کشاورزی استان به‌منظور تبیین کامل‌تر طرح و دستیابی به خروجی ملموس برای کشاورزان به بهترین نحو ممکن استفاده شود.

هاشمی افزود: امروز در اولین قدم و برای موفقیت در اجرای طرح بازار آب، نیاز به اعتمادسازی، اطلاع‌رسانی، آگاهی بخشی و تبیین طرح برای کشاورزان امری حائز اهمیت است.

پایان پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول