اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

برنامه سازگاری با کم‌آبی در سمنان تدوین‌ شد

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از تدوین‌ برنامه سازگاری با کم‌آبی یا تنش شوری و خشکی در این استان خبر داد.

برنامه سازگاری با کم‌آبی در سمنان تدوین‌ شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، محمدرضا قاسمی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار کرد: برنامه سازگاری با کم‌آبی یا تنش شوری و خشکی در استان تدوین‌ شده است.

وی گفت: بخش تولیدات گیاهی باید متناسب با شرایط اقلیمی جدید که با آن مواجه هستیم، برنامه‌ای با توجه به مقتضیات کشور تدوین کند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: در تولید محصولات علوفه‌ای در کنار سایر محصولات راهبردی مثل غلات و دانه‌های روغنی نیاز جدی وجود دارد و با توجه به‌شدت وابستگی کشور در این حوزه باید برنامه‌ها به این شکل اصلاح شود تا میزان تاب‌آوری و انطباق با شرایط موجود در این حوزه بالا رود.

قاسمی بر ضرورت حفاظت و پایش انبارها نیز تأکید کرد و گفت: در زمینه پست‌های قرنطینه‌ای هم ضرورت و نیاز است تا مبادی متعدد ورودی از شرق استان کنترل شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: در بخش کشاورزی، موضوعات پدافندی بسیار زیاد است و با عوامل زنده و هم عوامل غیرزنده و مخاطرات و بلایای طبیعی و قهری مواجه هستیم و باید در این زمینه برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

وی بیان کرد: در این راستا، توجه به مباحث آموزشی و اطلاع‌رسانی در جهت آگاهی‌بخشی به بهره‌برداران و گروه‌های هدف می‌تواند کمک کند تا به شرایط بهتری در حوزه پدافند غیرعامل و افزایش تاب‌آوری کشور مقابل عوامل مخاطره‌آمیز برسیم.

انتهای پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول