اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

انتقال گاز به استان‌های شمالی و خراسان؛ وابسته به سمنان/ صرفه‌جویی کنید!

استاندار سمنان گفت: استان سمنان در مسیر خط انتقال گاز به استان‌های خراسان، مازندران و گلستان قرار دارد و رسیدن گاز به این استان‌ها وابسته به سمنان است.

انتقال گاز به استان‌های شمالی و خراسان؛ وابسته به سمنان/ صرفه‌جویی کنید!

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان ظهر امروز در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان سمنان با قدردانی از تلاش مدیران و همراهی مردم در صرفه‌جویی مصرف گاز گفت: استان سمنان در مسیر خط انتقال گاز به استان‌های خراسان و همچنین مازندران و گلستان قرار دارد و رسیدن گاز به این استان‌ها وابسته به سمنان است.

وی افزود: از مردم استان سمنان به جهت همراهی بسیار خوب در صرفه‌جویی در مصرف انرژی به‌ویژه گاز کمال تشکر را داریم.

استاندار سمنان گفت: در ایام عادی سال، مصرف روزانه گاز در استان سمنان، ۱۱ میلیون و ۲۰۰ مترمکعب بوده و خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده در هفته گذشته، ۵۰ درصد در مصرف گاز صرفه‌جویی شده است.

هاشمی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی مجتمع رفاهی و خدماتی خادم‌الرضا (ع) در شهرستان آرادان گفت: احداث مجتمع‌های بین‌راهی نقشی بسیار مؤثر در کاهش تصادفات جاده‌ای دارد.

وی عنوان کرد: در بهمن‌ماه سال آینده، مجتمع بین‌راهی خادم‌الرضا (ع) با سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای ۵۰ نفر در حدفاصل گرمسار- آرادان به بهره‌برداری خواهد رسید.

لزوم آماده‌سازی پروژه‌های دهه فجر

استاندار سمنان با اشاره به در پیش بودن ایام‌الله دهه فجر ۱۴۰۱ عنوان کرد: فرمانداران استان سمنان آمادگی کامل در خصوص اولویت‌های آماده‌سازی پروژه‌های دهه فجر به تفکیک شهرستان‌ها را داشته باشند تا مردم بعد از گذشت یک سال از روی کار آمدن دولت آیت‌الله رئیسی، طعم شیرین افتتاح پروژه‌های سفر دولت را به استان بچشند.

هاشمی بیان کرد: برپایی بازارچه‌های صنایع‌دستی در ایام نوروز بسیار مهم و لازم است در هر شهرستان حداقل یک بازارچه ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه لازم است در ایام آغاز سال نو و سفرهای نوروزی، ورودی شهرها و مبلمان شهری به شکل زیبا آماده‌سازی شود، گفت: دهیاران استان آمادگی لازم در بحث سفرهای نوروزی را داشته باشند و برگزاری برنامه‌ها، نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های محلی را در دستور کار خود قرار دهند.

گرمخانه‌ها فعال شود

استاندار سمنان گفت: شهرداران استان با مدیریت فرمانداران در بحث گرمخانه‌ها در فصل سرما برای افراد بی‌سرپناه تدبیر لازم را اتخاذ کنند.

هاشمی به شهرداری و شورای اسلامی شهر سمنان مأموریت داد تا نسبت به تعیین تکلیف وضعیت کاروانسرا و بهره‌مندی مردم در ایام نوروز از این مجموعه فرهنگی تلاش کنند.

وی گفت: هر جا مردم پای کار بودند، توفیقات زیادی را شاهد بودیم و نقش انجمن‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه خدمات سفر و بحث کاهش تصادفات و معرفی استان بسیار حائز اهمیت است و باید از این ظرفیت ارزشمند نهایت استفاده و بهره‌مندی به انجام رسد.

پایان پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول