اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

ارتقاء چارچوب قانونی و تدوین مقررات زیست محیطی در ترکمنستان

ترکمنستان با مشارکت آژانس توسعه آمریکا، میزگردی برای برای ارتقاء چارچوب‌های قانونی و تدوین مقررات زیست محیطی برگزار کرد.

ارتقاء چارچوب قانونی و تدوین مقررات زیست محیطی در ترکمنستان

به گزارش خبرنگار درفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، میزگردی در عشق آباد در مورد تدوین آئین نامه‌هایی در رابطه با فعالان زیست محیطی ترکمنستان از سال 2019 برگزار شد.

این میزگرد با حضور نمایندگان سازمان‌های دولتی، سازمان‌های جامعه مدنی و شرکت‌های خصوصی برگزار شد، برگزارکننده این میزگرد آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده با مشارکت ( Tebigy Kuwwat) شرکت انجمن عمومی محیط زیست بود.

در این میزگرد «لوئیس ریورا»، سرپرست منطقه‌ای  آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده در آسیای مرکزی، در سخنان خود برنامه آژانس را با دولت ترکمنستان و سازمان‌های جامعه مدنی برای ارتقای چارچوب قانونی و تدوین مقررات زیست محیطی موثر توضیح داد.

لوئیس ریورا گفت: به ویژه، در سال 2023 ما قصد داریم به طور مشترک آیین نامه‌ای را تدوین کنیم که الزامات و یک روش گام به گام را برای ارزیابی مخاطبین محیط زیست در ترکمنستان تعریف می‌کند.

 در طول این رویداد، نمایندگان ارگان‌های دولتی این فرصت را داشتند تا پیش نویس آیین نامه را مورد بحث و بررسی قرار دهند و بازخورد سازنده ارائه دهند.

وزارت کشاورزی و حفاظت از محیط زیست ترکمنستان با در نظر گرفتن تمام نظرات، این آیین نامه را مورد توجه قرار دادند و از اجرای آن حمایت خواهند کرد.

آیین‌نامه پیشنهادی اجرای قانون حسابرسی زیست‌محیطی را تسریع می‌کند و از پایبندی کشور به تعهدات بین‌المللی حمایت می‌کند.

 بر اساس بیانیه مطبوعاتی آژانس توسعه آمریکا ، این ابتکار همچنین در راستای اهداف دولت ترکمنستان و آژانس برای تقویت همکاری‌های منطقه‌ای در آسیای مرکزی است که منجر به کاهش خطرات زیست محیطی و مدیریت بهتر منابع طبیعی مشترک خواهد شد.

برنامه ارتقاء بهبود مدیریت دولتی در ترکمنستان که توسط آژانس توسعه آمریکا با مشارکت دولت ترکمنستان تدوین  می‌شود، هدف آن کمک به بهبود کارایی، پاسخگویی و شفافیت نهادهای دولتی در رابطه با حفظ محیط زیست در این کشور است.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول