اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مصرف گاز در سمنان نصف شد/ دمای هوا در برخی مناطق سمنان به 17 درجه زیر صفر رسید

استاندار سمنان گفت: با وجود اینکه دمای هوا در برخی مناطق استان سمنان به منفی 17 درجه رسیده است، مصرف گاز در سمنان نصف شد.

مصرف گاز در سمنان نصف شد/ دمای هوا در برخی مناطق سمنان به 17 درجه زیر صفر رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان ظهر امروز در ارتباط ویدئوکنفرانسی با وزیر کشور از سالن جلسات کوثر استانداری سمنان اظهار کرد: خوشبختانه در استان سمنان با همراهی مردم فهیم استان، مشکلی در خصوص تأمین گاز و برق نداشتیم که از مردم استان کمال سپاس را دارم.

وی با بیان اینکه دمای هوا در برخی مناطق استان سمنان به منفی 17 درجه رسیده است، گفت: در طول چند روز اخیر، سه جلسه مدیریت بحران و پنج جلسه اضطراری مدیریت مصرف گاز به‌منظور مدیریت هر چه بهتر برگزار شده و معاونان استاندار سمنان نیز از دستگاه‌های متولی تأمین سوخت استان بازدید کرده‌اند.

استاندار سمنان ادامه داد: در شرایط نرمال، میزان مصرف گاز در استان سمنان ۱۱ میلیون مترمکعب است که در چند روز اخیر با همراهی و همکاری مردم استان به حدود پنج میلیون و 600 هزار مترمکعب کاهش پیدا کرده است.

هاشمی بیان کرد: با تدابیر اتخاذ‌شده در راستای مدیریت مصرف گاز، مجموعاً حدود 50 درصد کاهش مصرف گاز را در استان شاهد بوده‌ایم.

وی گفت: با توجه به تأکید وزارت کشور، جلساتی در حوزه مدیریت نانوایی‌ها برگزار و طی آن، نفت سفید برای ۱۱۰ نانوایی دوگانه‌سوز تأمین شده است.

استاندار سمنان اضافه کرد: بازار و صنوف غیرضروری و همچنین مجتمع‌های تجاری استان سمنان امروز و فردا تعطیل هستند.

هاشمی گفت: نفت سفید موردنیاز برای مصرف مساجد، حسینیه‌ها و تکایای دارای شرایط تأمین شده است تا در صورت نیاز مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

وی بیان کرد: در حوزه برق، با مدیریت صنایع و همچنین دورکاری ادارات که از پنج‌شنبه هفته گذشته لحاظ شده است، قریب به ۸۰ درصد با کاهش مصرف همراه شده‌ایم.

استاندار سمنان افزود: مدارس استان سمنان تعطیل هستند و تدریس به‌صورت غیرحضوری و در بستر آموزشی شاد انجام خواهد شد.

هاشمی گفت: دهیاری‌ها و نیروهای هلال‌احمر خصوصاً در مناطق شرقی استان سمنان در حالت آماده‌باش قرار دارند.

وی تصریح کرد: با توجه به تعطیلی جایگاه‌های گاز طبیعی (سی.ان.جی)، مصرف بنزین افزایش یافته است که با تمهیدات انجام‌شده، مشکلی بابت تأمین سوخت بنزین در استان نداریم.

استاندار سمنان از ائمه جمعه استان سمنان برای همراهی و همچنین راهنمایی‌های لازم برای صرفه‌جویی در مصرف گاز و برق در نماز جمعه این هفته قدردانی کرد.

پایان پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول