اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

افت فشار گاز در برخی نقاط سمنان/ چراغ نفتی والور در راه مناطق شرقی استان!

فشار گاز در برخی نقاط استان سمنان افت کرده و نیروهای امدادی در صورت قطع گاز، چراغ نفتی والور را به دست مردم مناطق شرقی استان می‌رسانند.

افت فشار گاز در برخی نقاط سمنان/ چراغ نفتی والور در راه مناطق شرقی استان!

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مصرف گاز در پس سرمای سرما در استان سمنان افزایش یافته و از همین‌رو، فشار گاز در برخی نقاط استان سمنان افت کرده است.

مسؤولان می‌گویند: نیروهای امدادی در صورت قطع گاز، چراغ نفتی والور را به دست مردم مناطق شرقی استان می‌رسانند.

محمد حمیدی، جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران استان سمنان در این زمینه می‌گوید: مردم در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند؛ چراکه فشار گاز در شرق استان سمنان کاهش یافته است و احتمال قطع گاز در منطقه پشت‌بسطام و کالپوش وجود دارد.

وی بیان کرد: شهروندان علاوه بر گاز، در مصرف برق هم صرفه‌جویی و از روشن کردن هیتر برای گرم کردن خانه و نیز اتو که برق زیادی مصرف می‌کنند، خودداری کنند.

جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران استان سمنان گفت: دستگاه‌های امدادرسان نظیر هلال‌احمر و دهیاری‌ها در آماده‌باش هستند تا در صورت قطع گاز در مناطق شرقی استان سمنان، آذوقه، نان، نفت سفید و چراغ نفتی والور برای ساکنان این مناطق را تأمین کنند.

به گزارش فارس؛ نقشه افت فشار گاز در کشور تا این لحظه، وضع هشدار را برای پنج استان نشان می‌دهد.

مدیر مرکز راهبری گاز کشور هم گفته که اگر میزان مصرف گاز به همین روال ادامه داشته باشد، استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی، گلستان و مازندران با چالش مواجه خواهند شد.

گاز مصرفی استان مازندران از استان سمنان عبور می‌کند و میزان مصرف گاز در استان سمنان بر روی فشار گاز در استان مازندران تأثیر مستقیم دارد.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان سمنان هم در پس سرمای غیرمنتظره اعلام کرده که مشترکان از کنتور و انشعابات آب در برابر یخ‌زدگی حفاظت کنند. قرار دادن پشم‌شیشه، گونی کنفی و پوشال در محفظه کنترل و عایق کردن لوله‌های سطحی از راه‌های پیشگیری از یخ‌زدگی انشعابات است.

در همین حال، مدیرکل هواشناسی استان سمنان درباره بارش برف و مه آلودگی در این استان هشدار نارنجی اعلام کرد و گفت:‌ فعالیت سامانه جدید بارشی در سمنان از اوایل وقت یکشنبه بیست و پنجم دی‌ماه آغاز می‌شود.

وی می‌گوید: تا پایان این روز بارش برف و مه‌آلودگی در غالب نقاط و با شدت بیشتر در نواحی غربی، مرکزی و جنوبی دور از انتظار نیست.

پایان پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول