اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

نیاز خراسان‌شمالی به حضور مردم جهت اهداء خون/ آمار مراجعات یک سوم شده است

مدیرکل انتقال خون خراسان‌شمالی گفت: با توجه به کاهش مراجعات به مرکز انتقال خون بیم این می‌رود که به مشکل برخورد کنیم و خواهشمندیم شهروندان مراجعه مستمر داشته باشند تا بتوانیم از این شرایط بحرانی بدون مشکل عبور کنیم.

نیاز خراسان‌شمالی به حضور مردم جهت اهداء خون/ آمار مراجعات یک سوم شده است

هادی نوری، مدیرکل انتقال خون خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اینکه در سه ماهه آخر سال معمولا شاهد کاهش ذخایر خون و میزان اهدا به دلیل برودت هوا، کوتاه شدن روزها و همچنین بیماری‌های مسری هستیم، اظهار کرد: پویشی تحت عنوان «چتر سرخ زندگی» از شب یلدا تا عید نوروز راه‌اندازی شد.

وی گفت: این پویش از اول دی ماه شروع شده منتهی در این چند روز که با دورکاری مواجه شده‌ایم میزان مراجعات اهداکنندگان به شدت کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌شمالی با بیان اینکه در روزهای قبل به طور میانگین ۱۵۰ نفر مراجعه کننده داشته‌ایم، افزود: این میزان در این چند روز به ۵۰ نفر کاهش پیدا کرده و با توجه به اینکه فرآیند اهدا خون مستمر و همیشگی است و مخصوصا بعضی از فرآورده‌های خونی نظیر پلاکت ۳ روز بیشتر طول عمر ندارند، نیازمند این هستیم که میزان مراجعات مانند سابق افزایش پیدا کند.

نوری ادامه داد: در گذشته هفته‌ای بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ واحد در قالب شبکه ملی خون‌رسان به استان‌های دیگر هم خون ارسال می‌شد، اکنون در یک هفته آینده میزان ذخایر خونی ۱۲ بیمارستان استان که بطور کامل پوشش داده می‌شود ممکن است با مشکل مواجه شود.

وی تاکید کرد: با توجه به کاهش مراجعات به مرکز انتقال خون بیم این می‌رود که به مشکل برخورد کنیم و خواهشمندیم شهروندان عزیز مراجعه مستمر داشته باشند تا بتوانیم از این شرایط بحرانی بدون مشکل عبور کنیم.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌شمالی در خصوص ساعت‌های کاری مرکز انتقال خون نیز بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی در بجنورد و شیروان از شنبه تا چهارشنبه ۸ و ۳۰ دقیقه تا ساعت ۱۵ و پنجشنبه‌ها از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ساعت ۱۴ در خدمت مردم عزیز هستیم.

وی گفت: در اسفراین نیز واحدهای سیار شنبه‌ها و دوشنبه‌ها از ساعت ۹ صبح الی ۱۳ آماده مراجعه شهروندان هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه انتقال خون خراسان‌شمالی در ۹ ماهه اول سال مقام نخست را در رشد شاخص‌‌ها کسب کرده‌است، یادآور شد: میزان مراجعات در این مدت ۲۲ هزار ۵۱۳ مراجعه کننده بوده که نسبت به سال گذشته ۳۶ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: دو شاخص خیلی مهم اهدای خون در استان، یکی شاخص اهدای خون بانوان ۷۰ درصد افزایش و دیگری اهدا کننده بار اول که بعنوان سرمایه‌های انتقال خون هستند ۶۷ درصد افزایش داشته‌است.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌شمالی در انتها گفت: از مردم عزیز استان درخواست می‌کنیم مانند گذشته با مراجعه مستمر به مرکز انتقال خون مانع بروز مشکل در گذر از این شرایط بحرانی شوند.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول