اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

بیش از ۴ هزار پرونده قضایی در استان قزوین منجر به مصالحه شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین گفت: در اثر اقدامات و تلاش های صورت گرفته، طی ۹ ماهه سال جاری ۴ هزار و ۱۳۰ فقره پرونده کیفری در مراجع انتظامی استان منجر به سازش شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۳۳ درصد افزایش داشته است.

بیش از ۴ هزار پرونده قضایی در استان قزوین منجر به مصالحه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حسین رجبی با اشاره به خبر سازش بیش از ۴۴۰ درصدی پرونده‌های کیفری در مراجع انتظامی استان قزوین، اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست های قوه قضاییه در استان ۱۵ برنامه پیش بینی اجرایی شده و اولویت اقدامات در حوزه پیشگیری و کاهش جمعیت کیفری است و اولین برنامه عملیاتی دادستانی اصلاح ذات البین با هدف کاهش جمعیت و محکومیت های کیفری است.

وی افزود: کاهش ۲۰ درصدی جمعیت کیفری در استان هدف گذاری شده و امیدواریم تا پایان سال با برنامه ریزی و تلاش تمامی همکاران قضایی، شاهد تحقق این مهم باشیم و بتوانیم با استفاده از نهادهای ارفاقی زمینه آزادی مددجویان دارای شرایط لازم را فراهم سازیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین در ادامه بیان کرد: واحد سازش در همه کلانتری ها فعال شده تا علاوه بر مجموعه های قضایی و شوراهای حل اختلاف از ظرفیت مراجع انتظامی استان نیز در راستای صلح و سازش به خوبی استفاده شود.

رجبی اظهارکرد: با ابتکار دادستانی مرکز استان واحد اعتذار نیز در تمام مراجع قضایی و انتظامی راه اندازی می شود و امیدواریم این موضوع نیز زمینه ساز صلح و سازش در دعاوی کیفری باشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین همچنین تاکیدکرد: آمار ها نشان می دهد که در اثر اقدامات و تلاش های صورت گرفته؛ طی ۹ ماهه سال جاری ۴ هزار و ۱۳۰ فقره پرونده کیفری در مراجع انتظامی منجر به سازش شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان دهنده سازش ۴۴۳ درصدی پرونده ها در کلانتری ها است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول