اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

افزایش همکاری‌های روسیه و ترکمنستان در زمینه کشتیرانی

در دیدار نمایندگان ترکمنستان و آستاراخان روسیه چشم انداز همکاری دو کشور در زمینه کشتیرانی مورد بررسی قرار گرفت.

افزایش همکاری‌های روسیه و ترکمنستان در زمینه کشتیرانی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزای فارس، در آستانه اجلاس تجاری ترکمنستان و روسیه که هفته آینده در «عشق آباد» برگزار می شود، دیداری بین «ولادیمیر گلوفکوف» وزیر روابط خارجی منطقه آستاراخان و «نوری گولیف» کنسول ترکمنستان در آستاراخان برگزار شد.

 بر اساس این گزارش، طرفین در این گفت‌وگو خاطرنشان کردند که توسعه بیشتر منطقه آستاراخان و ترکمنستان عمدتاً به دلیل تشدید فعالیت کریدور حمل و نقل بین المللی «شمال-جنوب» است.

در سال جاری قرار است برقراری خط کشتیرانی منظم بین بنادر منطقه آستاراخان و بندر ترکمن باشی و احداث مرکز لجستیک ترکمنستان در منطقه بررسی شود.

گولفکوف در این دیدار خاطرنشان کرد: سایر موضوعات تعامل را ما هفته آینده در یک مجمع تجاری در عشق آباد که با حضور هیئتی از منطقه ما برگزار خواهد شد، مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

نماینده ترکمنستان نیز از ارائه کمک در جهت آماده سازی برای این رویداد مهم بین المللی اطمینان داد.

خاطر نشان می شود که قرار  است از 19 تا 20 ژانویه، یک مجمع تجاری ترکمنستان و روسیه در عشق‌آباد برگزار شود که طی آن نشست مشترک شوراهای تجاری برنامه ریزی شده است.

 به عنوان بخشی از این رویداد، افتتاح بزرگ سایت تجارت و نمایشگاه برای تولید کنندگان روسی «خانه تجارت روسیه» برنامه ریزی شده است.

این مجمع با هدف تعمیق همکاری های تجاری، اقتصادی و صنعتی بین ترکمنستان و فدراسیون روسیه برگزار می شود. جلسات پنل  به همکاری در زمینه حمل و نقل و لجستیک، صنعت، آموزش، دستور کار دیجیتال و سایر زمینه های تعامل بین شرکت های دو کشور اختصاص دارد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول