اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

افزایش 2.7 برابری حمل کالا از کریدور بین‌المللی ترانس خزر

حجم حمل کالا در ‌مسیر حمل و نقل بین المللی ترانس خزر در 9 ماه سال 2022 میلادی 2.7 برابر افزایش داشته است.

افزایش 2.7 برابری حمل کالا از کریدور بین‌المللی ترانس خزر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در نشست انجمن بین المللی مسیر حمل و نقل بین المللی ترانس خزر که تحت ریاست «نورلان سائورانبایف»، رئیس شرکت راه آهن قزاقستان در تفلیس برگزار شد، افزایش قابل توجه حمل و نقل کالا اعلام شد.

در جریان این نشست اعلام شد که با تلاش مشترک اعضای انجمن، حجم حمل و نقل محموله در مسیر حمل و نقل بین المللی ترانس خزر در 9 ماهه سال جاری میلادی با افزایش 2.7 برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل به یک میلیون و 84 هزار تن رسید.

اظهار شد که سهم عمده رشد حجم حمل و نقل محموله از طریق این مسیر با صادرات مرتبط بوده است. حجم حمل و نقل صادراتی از قزاقستان طی این مدت 7.9 برابر بیشتر شده است.

شرکت‌کنندگان این نشست اقداماتی را برای تضمین رشد بیشتر حجم  ترافیک کانتینری در امتداد کریدور میانی و ایجاد شرایط مطلوب در این مسیر، تدوین کردند.

مسیر حمل‌ و نقل بین‌المللی ترانس خزر (TITR) از طریق چین، قزاقستان، دریای خزر، آذربایجان، گرجستان، ترکیه و دریای سیاه به کشورهای اروپایی می‌رسد. 20 شرکت مختلف از جمله شرکت‌های راه آهن، بنادر، کشتیرانی و شرکت‌های لجستیک 8 کشور مختلف عضو انجمن مسیر حمل و نقل بین المللی ترانس خزر هستند.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول