اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

سهم شرکت‌های خصوصی از بازار بیمه در سال جاری به 75 درصد رسید

رئیس کل بیمه مرکزی گفت:‌ سهم شرکت‌های غیر دولتی از پرتفوی فروش بیمه‌نامه در سال جاری به 75 درصد رسید.

سهم شرکت‌های خصوصی از بازار بیمه در سال جاری به 75 درصد رسید

مجید بهزادپور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که سهم شرکت‌های غیر دولتی بیمه از بازار بیمه‌های اتکایی چقدر است و آیا قرار نیست دولت سهم خود را کاهش دهد، اظهار داشت: در بحث بیمه‌های اتکایی به خاطر تحریم‌ها نقش بیمه مرکزی پررنگ است و حدود 90 درصد بازار بیمه اتکایی در اختیار دولت و بیمه مرکزی است، اما ساختاری ایجاد کرده‌‌ایم که شرکت‌های خصوصی به تدریج سهم بازار بیشتری بگیرند. 

وی افزود: در سال جاری دو شرکت بیمه اتکایی مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند، یکی شرکت ایران‌معین که تبدیل به بیمه اتکایی شد و در بازار اتکایی ظرفیت‌سازی می‌کنیم و کم‌کم حضور دولت کمرنگ می‌شود.

رئیس کل بیمه مرکزی عنوان کرد: در بیمه اتکایی اجباری سهم دول از 20 درصد به 17 درصد رساندیم و در بخش بیمه‌های زندگی و غیر زندگی سهم دولت از 10 درصد به 9 درصد کاهش یافت.

بهزادپور در مورد سهم شرکت‌های غیر دولتی از بیمه‌های تجاری اظهار داشت: عملکرد 9 ماه سال جاری نشان می‌دهد سهم شرکت‌های غیر دولتی بیمه از فروش پرتفوی صنعت بیمه به 75 درصد رسید و این سهم به تدریج بزرگتر می‌شود. 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است شرکت‌های جدید بیمه‌ای وارد بازار سرمایه شوند که در پاسخ تأکید کرد: نگاه ما این است که شیوه بنگاهداری در کشور به سمت بخش خصوصی حرکت می‌کند و صنایعی که خصوصی‌ شده‌اند موفق هستند در صنعت بیمه هم شرکت‌هایی در بورس حاضر می‌شوند عملکرد شفاف‌تری پیدا می‌کنند و ما شرکت‌ها را تشویق می‌کنیم که وارد بازار سرمایه شوند تا بتوانند سرمایه‌های مردم و سهامداران جدید جذب کنند. از طرفی شرکت‌های بورسی بیمه با مکانیزم‌های نظارتی سازمان بورس می‌توانند خدمات بهتری به مشتریان و مردم ارائه کنند و اغلب شرکت‌های بیمه‌ای به سمت بورسی شدن حرکت می‌کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول