اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

بازگشت زباله فضایی ناسا به زمین/ماهواره با ورود به جو آتش گرفت

یک ماهواره مرده ناسا مربوط به دهه 1980 به تازگی به زمین سقوط کرد و آتش گرفت. ماهواره ERBS که 38 سال سن و 2هزار و 450 کیلوگرم وزن داشت بر فراز دریای برینگ سقوط کرد.

بازگشت زباله فضایی ناسا به زمین/ماهواره با ورود به جو آتش گرفت

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از اسپیس، ناسا اعلام کرد یک ماهواره قدیمی که در دهه 1980 به فضا پرتاب و مدت‌ها به زباله‌ فضایی تبدیل شده بود؛ با سقوط به زمین، به سرنوشتی آتشین دچار شد.

این ماهواره 2هزار و 450کیلوگرمی بر فراز دریای برینگ وارد جو شد و برخی از اجزای آن در دمای فوق‌العاده گرم ورود مجدد جان سالم به در بردند.

ناسا نوشت: «وزارت دفاع تایید کرد که ماهواره بر فراز دریای برینگ وارد جو شد. انتظار داشتیم که بیشتر ماهواره در حین حرکت در جو بسوزد، اما برخی از اجزا از ورود مجدد جان سالم به در بردند.»

ناسا ماهواره ERBS را در سال 1984 با شاتل فضایی چلنجر به فضا پرتاب کرد تا چگونگی جذب و تابش انرژی خورشید توسط زمین را بررسی کند. این ماهواره همچنین استراتوسفر زمین و سایر اجزای جوی مانند بخار آب، ذرات معلق در هوا و اکسید نیتروژن را مورد مطالعه قرار داد.

ناسا اواخر روز جمعه زمانی که مشخص شد سقوط ماهواره از فضا قطعی شده است، از مرگ آن خبر داد.

ورود این زباله فضایی و سوختن آن یادآور خطرات مداوم زباله های فضایی است که هر لحظه ممکن است در مدار و روی زمین قرار بگیرند.

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول