اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اصل فریضه امربه معروف و نهی از منکر برای دستگیری است نه مچ‌گیری!

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح مازندران با تاکید بر اینکه ذهنیت مردم باید نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر تغییر کند، گفت: امر به معروف و نهی از منکر تشکیلات پلیسی نیست، بلکه وظیفه ترویج فرهنگ مسؤولیت‌پذیری و عدم بی‌تفاوتی را بر عهده دارد.

اصل فریضه امربه معروف و نهی از منکر برای دستگیری است نه مچ‌گیری!

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، حجت‌الاسلام محمداسماعیل زارعی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح مازندران در دیدار با دبیر و معاونان ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران اظهار کرد: این سازمان آمادگی دارد تا در حوزه ترویج این فریضه الهی به ویژه در بخش‌های مرتبط با نیروهای مسلح همکاری تنگاتنگ با ستاد داشته باشد. 

وی با شرح حدیثی از امام علی(ع) در خصوص حفظ آئین و شریعت اسلام توسط مومنین واقعی، خاطرنشان کرد: علم انقلاب امروز تنها به دست افرادی که اهل بصیرت و صبر هستند حفظ خواهد شد، بنابراین آمران به معروف و ناهیان از منکر نیز به جهت حفظ نظام اسلامی به‌عنوان بزرگ‌ترین معروف باید به این دو خصلت خود را بیارایند. 

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح مازندران به اصل هشتم قانون اساسی که به تعبیری یک اصل فراموش شده است در نظام اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: حقیقتا باید از مجموعه ستاد و همه آمران به معروف و ناهیان از منکر که احساس مسوولیت می‌کنند و اقدامات بعضا بدون ضمانت اجرا را با روحیه انقلابی و جهادی رقم می‌زنند، تقدیر و تشکر کرد. 

زارعی با بیان اینکه ماموریت نیروهای مسلح در قانون مشخص شده است، تصریح کرد: متاسفانه ذهنیت غلطی در اذهان عمومی نسبت به فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر شکل گرفته که باید با اقدامات موثر و کارهای تمیز فرهنگی این مساله اصلاح شود تا مردم امر به معروف و نهی از منکر را به چشم تشکیلات پلیسی نبینند.

وی ادامه داد: اصل امر به معروف و نهی از منکر تذکر و ارشاد بر اساس اصل "بشیراً و نذیرا" است و در واقع این فریضه برای دستگیری است نه مچ‌گیری؛ این فرهنگ باید در جامعه عمومی‌سازی شود. 

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح مازندران به اهمیت فعال‌سازی شورای امر به معروف و نهی از منکر در بدنه نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: در تمامی یگان‌های نظامی و انتظامی کشور سه عنصر صیانتی(عقیدتی ـ بازرسی و حفاظت) مشغول فعالیت هستند که در واقع ماموریت‌شان همین حوزه امر به معروف و نهی از منکر است که می‌توان از این ظرفیت‌های موجود در این بخش بیشتر استفاده کرد.

زارعی با بیان اینکه گستردگی حوزه امر به معروف و نهی از منکر بسیار وسیع است و تمامی خوبی‌ها و بدی‌ها را در بر می‌گیرد، یادآور شد: با توجه به شرایط روز جامعه و تلاش دشمن در قضیه عفاف و حجاب می‌طلبد در حال حاضر در این بخش اقدامات موثری صورت گیرد که یگان‌های نیروهای مسلح با همراهی مردم عزیز برای حفظ امنیت جامعه چه در بحث امنیت روانی و اخلاقی و هم امنیت در سایر ابعاد پای کار و در حال جان‌فشانی هستند که جای قدردانی دارد. 

پایان پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول