اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

هیاهوی پرندگان در چشمه‌کیله تنکابن/ ممنوع بودن غذادهی به پرندگان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تنکابن با بیان اینکه چشمه‌کیله سالانه میربان گونه‌های پرندگان از جمله حواصیل، باکلان ولی بهش عمده کاکایی‌ها است، گفت: سالانه ۸ تا ۱۰ هزار پرنده مهاجر در این منطقه تا اردیبهشت ماه زیست کرده و مهمان چشمه‌کیله هستند.

هیاهوی پرندگان در چشمه‌کیله تنکابن/ ممنوع بودن غذادهی به پرندگان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان تنکابن، در مقابل خبرهای تلخی که از شکار در مناطق مختلف می‌شنویم کار خوبی در شهرستان تنکابن انجام می‌شود که اهمیت فرهنگ‌سازی را نشان می‌دهد و ثابت می‌کند؛ نشدها شد می‌شود. 

در مقابل سکوت تلخ در برخی از تالاب‌ها، چشمه‌کیله پراز هیاهوی پرندگان است، آواز خوشی که مردم منطقه به آن عادت کردند و هر ساله انتظارش را می‌کشند. 

ساله با آغاز فصل سرما کاکایی‌ها از مناطق سرد سیبری و آسیای میانه به رودخانه چشمه کیله تنکابن مهاجرت می‌کنند و مردم طبیعت دوست این شهرستان هم با آغوش باز از آنان میزبانی می‌کنند.

هادی منصورکیایی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تنکابن در این‌باره در گفت‌وگویی، اظهار کرد: دو دهه اخیر شرایط تغییر کرده و نگاه مردم به محیط زیست تغییر کرده است ولی امروز نیاز به کنترل بحث شکار نیست و مردم به مرور زمان به فواید حضور پرندگان رسیدند و علاقه‌مند هستند.

  وی با اشاره به حضور پرندگان از ۱۵ شهریور ماه در چشمه‌کیله تنکابن، افزود: سالانه ۸ تا ۱۰ هزار پرنده مهاجر در این منطقه  تا اردیبهشت ماه زیست کرده و مهمان چشمه‌کیله هستند و پرندگان هم با مردم اخت شدند. 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تنکابن بیان کرد: چشمه‌کیله سالانه میربان گونه‌های پرندگان از جمله حواصیل، باکلان ولی بهش عمده کاکایی‌ها است.

  منصورکیایی درباره غذادهی به پرندگان در منطقه، یادآور شد:  از مردم خواهش می‌کنیم در این زمینه کاری کنند چون نیازی به این مسأله نیست و با شدت با موضوع غذادهی پرندگان برخورد می‌شود البته باید بگوییم کار فرهنگی زمان‌بر است و با آموزش و سایر مسائل غذادهی نسبت به سنوات گذشته کمتر شده است که امیدواریم این فرهنگ هم نهادینه شود. 

وی با اعلام اینکه پرندگان مهاجر مهمان ما هستند و ما باید میزبان خوبی باشیم، گفت: این پرندگان بیشتر از ۵ هزار کیلومتر پرواز می‌کنند، انصاف این است ما هم به پرندگان نگاه زیبایی‌شناختی داشته باشیم. 

پایان پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول