اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

جان‌فدا| رئیس عقیدتی سیاسی فراجا: خضوع و خشوع «حاج قاسم» در نماز زبانزد بود

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا گفت: آنچه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را «سلیمانی» کرد، توسل به زهرای مرضیه (س) و خضوع و خشوع او در نماز بود.

جان‌فدا| رئیس عقیدتی سیاسی فراجا: خضوع و خشوع «حاج قاسم» در نماز زبانزد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلیرضا ادیانی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا صبح امروز در اجلاس استانی نماز در ستاد فرماندهی انتظامی استان سمنان، با اشاره به حضور خود در این اجلاس استانی اظهار کرد: خدا را شاکرم که افتخار دارم که در ایام ۹ دی، سالگرد علامه مصباح‌یزدی و سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی در این اجلاسیه مبارک و مهم حضور پیدا کنم.

وی با اشاره به اهمیت نماز در آیات و روایات تصریح کرد: در حدود 90 بار واژه «صلاة» در قرآن کریم و قریب به 900 بار، کلمات مرتبط با آن نظیر مانند ذکر و سجده و امثال این‌ها در این کتاب آسمانی به کار رفته است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا با اشاره به رابطه نماز و امامت افزود: در روایات ما بین نماز و امامت پیوندی ناگسستنی وجود دارد و امامت اصلی صحیح و مشروع برای نمازگزاران است؛ آنانی که امامت امیرالمؤمنین امام علی (ع) را نپذیرفتند، معلوم می‌شود از نماز بهره‌ای ندارند؛ زیرا نماز از تأکیدات پیامبران و امامان معصوم (ع) و همچنین یکی از رسالت‌های مهم آنان بوده است.

ادیانی با بیان اینکه نماز انسان را از کج‌رفتاری‌ها و کجی‌ها اصلاح می‌کند، خاطرنشان کرد: باید در نظام اسلامی، همه مدیران دستگاه‌ها باید برای پیشبرد امور دستگاه‌ها به نماز متوسل شوند و امیرالمؤمنین امام علی (ع) در نامه‌ای خطاب به یکی از کارگزاران خود این‌گونه می‌نویسند «برای ارباب رجوع خود، فرصت و وقت خود را بر محور نماز تنظیم کنید».

وی با بیان اینکه نماز یک منبع پرقدرت، نورانی و قدرت‌بخش است که می‌تواند امروز ما را از خطاها و اشتباهات رهایی بخشد، گفت: این نماز است که می‌تواند به جامعه ما قدرت ببخشد و نماز و تمسک به آن یکی از عوامل مهم در تقویت قدرت انسان است و می‌تواند کمک‌کار انسان برای ایستادگی برابر همه توطئه‌های دشمنان باشد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا با اشاره به اینکه اقامه نماز می‌تواند تمرینی برای تبعیت از امامت باشد، تصریح کرد: وقتی به نماز می‌ایستیم، تبعیت از امامت را تمرین می‌کنیم. وقتی در صفوف به هم پیوسته می‌ایستیم، اطاعت‌پذیری از امام هر روز در پنج مرتبه به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه ولایت و امامت باطن نماز است و جامعه با تمرین نماز می‌تواند کانون سلطه‌گریزان عالم باشد، گفت: ما قدرتمان در معنویت ماست و آنچه شهید سردار حاج قاسم سلیمانی را «سلیمانی» کرد، توسل به زهرای مرضیه (س) و خضوع و خشوع او در نماز بود.

ادیانی با بیان اینکه نمازگزار مسؤول باید بیش از دستگاه‌های دیگر اداره خود را کارآمد کند، افزود: وقتی یک ارباب رجوع عمل و رفتار یک مسؤول نمازگزار در خدمتگزاری بهتر را ببیند، جذب نماز و اقامه آن می‌شود.

پایان پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول