اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

فرایند پیدا کردن نیروی کار معیوب است

استاندار مازندران گفت: فرآیند پیدا کردن نیروی کار معیوب است و باید مرکزی در استان تعریف شود که همه افراد متقاضی کار به آن مراجعه کنند.

فرایند پیدا کردن نیروی کار معیوب است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید‌محمود حسینی‌پور امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اظهار کرد: روند کار در بحش اشتغال درست نیست که باید بسترهای لازم برای ایجاد اشتغال فراهم شود. 

وی با تاکید بر اینکه مهارت‌آموزی کارجویان در مراکز فنی و حرفه‌ای ضروری است، افزود: مجموعه فنی و حرفه‌ای نیز باید متناسب با نیاز استان نسبت به تربیت نیروها اقدام کنند. 

استاندار مازندران با اشاره به اینکه فرآیند پیدا کردن نیروی کار معیوب است، اضافه کرد:  باید مرکزی در استان تعریف شود که همه افراد متقاضی کار به آن مراجعه کرده و این مرکز هم نسبت به برنامه‌ریزی برای اشتغال اقدام کند. 

حسینی‌پور اظهار کرد: باید بدانیم تمام تسهیلات در این فرایند درست هزینه شود تا وضعیت اشتغال استان سامان یابد و در این زمینه هم روش‌های سنتی گذشته پاسخگو نیست. 

وی با بیان اینکه فاصله بین مراکز فنی و حرفه‌ای که جوان آموزش می‌بیند و دریافت تسهیلات معیوب است، اضافه کرد: برخی از نخبگان را به‌دلیل فراهم نبودن فرصت‌ اشتغال از دست دادیم و زمینه مهاجرت آنها فراهم شد که کارگروه اشتغال باید به دنبال اشتغال این قشر باشد.

  استاندار مازندران با تاکید بر اینکه باید بحث استارتاپ‌ها را جدی بگیریم، تصریح کرد: تمام سهرستان‌ها در این زمینه فعال باشند و فرمانداران در این زمینه ورود پیدا کنند.

حسینی‌پور با اعلام اینکه آموزش ازسوی مجموعه فناوری متناسب با نیازهای استان باشد، یادآور شد: موضوع مهم دیگر اینکه تسهیلات به سمت کارخانه‌های نوآوری سوق یابد تا منجر به اشتغال افراد شود.  

وی گفت: اینکه  ۹ هزار نفر در استان بیمه بیکاری دریافت می‌کنند واقعا توجیه ندارد که باید در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شود.

  پایان پیام/۸۶۰۳۴/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول