اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

استاندار مازندران: سهل‌انگاری‌ها و ایجاد موانع در برابر تولید پذیرفتنی نیست/پیگیری وقفی بودن شهرک‌های صنعتی

استاندار مازندران گفت: سیاست قطعی استان دفاع از تولید است، در حال حاضر تمام توان خود را برای حل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی به کار گرفته‌ایم و در برابر سهل‌انگاری‌ها و ایجاد موانع احتمالی در این حوزه بی‌تفاوت نخواهیم بود.

استاندار مازندران: سهل‌انگاری‌ها و ایجاد موانع در برابر تولید پذیرفتنی نیست/پیگیری وقفی بودن شهرک‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، سیدمحمود حسینی‌پور در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در بابل، با بیان اینکه تولیدکنندگان، سرداران اصلی دفاع از کشور در این شرایط سخت و در خط مقدم مقابله با توطئه‌های اقتصادی دشمنان قرار دارند، اظهار کرد: در یکسال اخیر همه تلاش خود را به‌کار بستیم تا توجه به بخش تولید کم نشود و همواره سعی کردیم برای حل مشکلات حوزه تولید قدم‌های تازه‌ای برداریم.

وی با اشاره به اینکه قطار توسعه مازندران در حال حرکت است و کسی نمی‌تواند خلاف حرکت آن عمل کند، گفت: بخش خصوصی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و در واقع تولیدکنندگان سرداران خط مقدم مقابله با توطئه‌های اقتصادی دشمنان و تحریم ها هستند.

استاندار مازندران با بیان اینکه با قرار گرفتن در محیط تولید و ملاقات با تولیدکنندگان روحیه می‌گیریم، افزود: سیاست قطعی استان دفاع از تولید است، در حال حاضر تمام توان خود را برای حل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی به کار گرفته‌ایم و در برابر سهل‌انگاری‌ها و ایجاد موانع احتمالی در این حوزه بی‌تفاوت نخواهیم بود.

وی درباره وقف اراضی برخی شهرک‌های صنعتی نیز گفت: وقفی بودن اراضی برخی شهرک‌های صنعتی را در سطح ملی پیگیر هستیم.

 قاسم عزیززاده گرجی استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بابل نیز درباره آخرین وضعیت تولید بابل، اظهارکرد: در ۹ ماه گذشته ۲۰ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در بابل برگزار شد، ۶۴ مصوبه داشته که ۸۵ درصد آن اجرایی شده است.

وی‌ با بیان اینکه در سال گذشته عملکرد این کارگروه ۱۸ جلسه با ۶۴ مصوبه بود، افزود: در بخش تسهیلات رونق تولید، امسال هیچ واحدی موفق به اخذ تسهیلات از بانک‌های استان نشدند.

عزیززاده‌گرجی افزود: ۵۲ واحد با ۸۳۴ میلیارد تومان معرفی به بانک‌ها شدند اما میزان دریافتی صفر بوده است.

وی درباره سهمیه اشتغال شهرستان بابل نیز گفت: ۶ هزار و ۷۵۵ نفر سهمیه اشتغال شهرستان بابل در سال ۱۴۰۱ بود که تاکنون ۷۸ درصد محقق شده است که تاپایان سال بیش از ۱۰۰ رصد محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در طرح بهین‌یاب در حوزه صمت هیچ پرداختی صورت نگرفته است، افزود: در حوزه جهادکشاورزی نیز فقط ۵ درصد محقق شده است.

فرماندار ویژه شهرستان بابل عمده مشکلات تولید شهرستان را عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات سرمایه ثابت و سرمایه در گردش اعلام کرد و گفت: تاکنون ۱۰۳ طرح به بانک‌ها معرفی شده اما دریافتی آنان صفر است.

وی تعیین تکلیف زمین‌های بلاتکلیف شهر‌ک‌های صنعتی بابل را دیگر مشکل تولید دانست و تصریح کرد: با تعیین تکلیف این اراضی سرمایه‌گذاری‌های جدید محقق خواهد شد.

به گفته وی، بخشودگی جریمه تسهیلات از سوی بانک‌ها نیز در استان با وجود قانون اجرا نمی‌شود.

پایان پیام/ج

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول