اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تمام راه‌های اصلی و فرعی کردستان باز است/17 هزار کیلومتر باند برفروبی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: همزمان با شروع بارش‌ برف در کردستان، عملیات برفروبی آغاز شد و در حال حاضر جز گردنه تته در مسیر سروآباد به پاوه، تمام راه‌های مواصلاتی استان باز است.

تمام راه‌های اصلی و فرعی کردستان باز است/17 هزار کیلومتر باند برفروبی شد

فرزاد حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: به دنبال بارش برف از روز گذشته در استان، 9 هزار و 727 کیلومتر باند راه‌های شهری و 290 کیلومتر راه روستایی در سطح استان برفروبی شده است.

وی تصریح کرد: در بازه زمانی یادشده یک هزار و 62 خودرو رهاسازی و بیش از 2 هزار و 650 تن ماسه و نمک در راستای جلوگیری از یخ‌زدگی در جاده‌های اصلی و فرعی و روستایی سطح استان مصرف شده است.

به گفته حسنی، بیش از 310 نیرو و 185 دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین طی 24 ساعت گذشته در جاده‌های استان خدمات‌رسانی کرده‌اند.

وی اعلام کرد: جز گردنه تته در محور سروآباد به پاوه، تمام راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان باز است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان، 31 راهدارخانه ثابت و سیار در سطح جاده‌های استان فعال است.

وی به فعالیت 26 راهدارخانه ثابت و 5 راهدارخانه سیار در سطح استان اشاره کرد و گفت: 421 دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری شامل 316 دستگاه بخش دولتی و 105 دستگاه بخش خصوصی برای برفروبی و پاکسازی راه‌های شهری و روستایی در طرح زمستانه امسال در سطح جاده‌ها فعال است.

به گفته حسنی، نیروها و ماشین‌آلات در قالب 71 اکیپ راهداری در این طرح به مردم خدمات‌رسانی خواهند کرد.

وی افزود: 35 هزار تن شن و ماسه برای استفاده در مواقع یخبندان در راهدارخانه‌های استان ذخیره‌سازی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: عملیات برفروبی همزمان با شروع بارش‌ها در سطح راه‌های اصلی و فرعی استان آغاز و در حال حاضر تمام راه‌های مواصلاتی بازاست.

وی با بیان اینکه از آغاز فعالیت طرح زمستانه تاکنون 17 هزار و 903 کیلومتر باند راه اصلی و 3 هزار و 67 کیلومتر باند راه روستایی برفروبی شده است.

حسنی اضافه کرد: بیش از 8 هزار و 500 کیلومتر از راه‌های استان شامل یک هزار و 900 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و 6 هزار و 600 کیلومتر در راه روستایی زیرپوشش خدمات راهداران در طرح زمستانی امسال است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول