اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

۵۴ درصد مردم گیلان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان با اشاره به تحت پوشش بیمه بودن یک‌میلیون و ۳۸۴ هزار نفر در گیلان گفت: درصد برخورداری این بیمه در بین جمعیت گیلان ۵۴ درصد بوده و در تلاشیم تا این آمار افزایش پیدا کند.

۵۴ درصد مردم گیلان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمود عاطف راد امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تحت پوشش قرار گرفتن بسیار به کاهش دغدغه مردم در هنگام بیماری کمک می‌کند، اظهار کرد: یکی از نگرانی‌های مردم در هنگام بیماری، هزینه بسیار زیاد فرآیند درمان است لذا بیمه سلامت با اقدامات خود بسیار به کاهش این دغدغه کمک کرده است. 

وی با اشاره به تحت پوشش بیمه بودن یک‌میلیون و ۳۸۴ هزار نفر در گیلان گفت: بر اساس آمار از این تعداد یک‌میلیون و ۸۰ هزار نفر به صورت رایگان خدمات بیمه‌ای دریافت کردند. 

مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان از تضمین بیمه سلامت به داروخانه‌ها در خصوص پرداخت افزایش قیمت دارو خبر داد و افزود: درصد برخورداری این بیمه در بین جمعیت گیلان ۵۴ درصد بوده و در تلاشیم تا این آمار افزایش پیدا کند. 

عاطف راد با اشاره به چگونگی فرآیند تحت پوشش بیمه قرار گرفتن مردم به‌صورت رایگان تصریح کرد: اگر فردی بیمه درمانی ندارد به مدت سه ماه می‌تواند با مراجعه به مراکز پیشخوان یا سایت بیمه سلامت من، درخواست بیمه رایگان درمانی ارائه کند یا از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۱۶۶۶* از وضعیت بیمه درمانی خود آگاه شوند. 

وی با تأکید بر لزوم توجه به‌عدم تغییر مبلغ پرداختی قیمت دارو توسط مردم در داروخانه‌ها بیان کرد: سامانه‌ها در طرح «دارویار» به گونه‌ای طراحی شده است که پرداخت از جیب مردم به هیچ عنوان قبل و بعد از اجرای طرح تفاوت ایجاد نکند لذا از این طریق قیمت دارو به سمت واقعی شدن پیش می‌رود. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول