اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

زیرساخت‌های ایمنی در مرز دوغارون نیاز به تقویت دارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: زیرساخت های ایمنی در گذرگاه مرزی دوغارون باید تقویت شوند.

زیرساخت‌های ایمنی در مرز دوغارون نیاز به تقویت دارد

محسن نجات در حاشیه سفر به تایباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تایباد اظهارکرد: دوغارون یک گذرگاه مرزی راهبردی است و زیرساخت‌های ایمنی آن باید تقویت شوند.

وی افزود: قابل ذکر است که زیرساخت های ایمنی موجود هم در شرایط بدی قرار ندارند؛ اما درخصوص راه‌اندازی و تاسیس پایگاه‌های امدادی، ایستگاه‌های آتش‌نشانی و سامانه‌های اطفای حریق در این پایانه مرزی می‌بایست به صورت جدی توجه کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به تردد ناوگان تجاری در مرز دوغارون، ساماندهی کامیون‌ها در توقفگاه‌ها (پارکینگ) و تامین امکانات امدادی از قبیل آتش‌نشانی و اورژانس یک دغدغه به شماره می‌رود.

نجات ادامه داد: پس از حادثه آتش‌سوزی گمرک اسلام قلعه افغانستان و محک خوردن بخش امدادی و ایمنی مرز دوغارون، با جمعیت هلال‌احمر و اورژانس کشور مکاتباتی در رابطه با تجهیز این معبر رسمی انجام شد که در این بازدید میزان اجرایی شدن آنها بررسی می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: در راستای برنامه تحول در مدیریت بحران، موضوع مرمت و بازسازی برخی مسیرها، لایروبی مسیل‌ها و مدیریت ساخت و ساز در بستر رودخانه ها مورد توجه است و دستگاه‌های مرتبط مانند شرکت آب منطقه‌ای، راهداری و بنیاد مسکن باید به وظیفه قانونی خود در این جهت عمل کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: همچنین تعداد پنج دستگاه کف‌کش، دستگاهی مخصوص خارج کردن آب‌های آلوده و گل و لای، به دهیاری‌های تایباد اختصاص می‌یابد که براساس جمعیت و بحران خیز بودن روستا به آنها تحویل می‌شود.

نجات اذعان کرد: خراسان رضوی ۹۰ گسل دارد که از این تعداد ۲۱ گسل فعال هستند و همچنین ۶۵ درصد پهنه این استان مستعد لرزه خیزی بالا است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه باید با ظرفیت مردمی به مدیریت حوادث و اتفاقات پرداخت و نگاه پیشگیرانه از بحران باید جایگزین پاسخ به آن شود.

گفتنی است؛ بازدید از آبنمای ورودی شهر مشهدریزه، پل جاده و بند خاکی روستای جوزقان، محور روستای پلبند به خیرآباد، مسیر ورودی روستای اسدآباد دربند، سوله ناتمام مدیریت بحران شهر تایباد و پایانه مرزی دوغارون از برنامه‌های سفر محسن نجات به تایباد بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول