اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  محور مقاومت

چین و امارات خواستار تشکیل جلسه‌ شورای امنیت برای قدس شدند

در پی افزایش ورود نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی در کابینه «بنیامین نتانیاهو»، کشورهای چین و امارات خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت درباره وضعیت کرانه باختری شدند.

چین و امارات خواستار تشکیل جلسه‌ شورای امنیت برای قدس شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی ورودهای اخیر عناصر رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، کشورهای چین و امارات و چین درخواست کرده‌اند روز پنجشنبه شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی آخرین تحولات مسجد الاقصی تشکیل جلسه دهد.

پایگاه خبری «روسیا الیوم» به نقل از خبرگزاری «رویترز»، اعلام کرد که این درخواست به آن دلیل ارائه شده که «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مسئول حملات نظامیان به مسجد الاقصی است؛ موضوعی که فلسطینی‌ها و دیگر کشورها بشدت آن را محکوم کرده‌اند.

شب گذشته نیز سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان خواستار «مهار کابینه رژیم صهیونیستی» در تعرض احتمالی به قدس شد و هشدار داد که تعرض به قدس، می‌تواند به معنای انفجار اوضاع نه فقط در قدس و فلسطین،‌ بلکه در سطح منطقه باشد. 

در گزارش روسیا الیوم، آمده است که با این اقدام یک حالت انتظار برای واکنش‌هایی از دیگر کشورها ایجاد شده است؛ چرا که رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر کابینه تل‌آویو، سفر برنامه‌ریزی‌شده هفته آینده خود به ابوظبی را به تعویق انداخته است، امارات یکی از کشورهایی بود که اقدام بن‌گویر را محکوم کرد.

علاوه بر ابوظبی، واشنگتن نیز از طریق سفارت خود در فلسطین اشغالی این اقدام تل‌آویو را محکوم کرد. کاخ سفید همچنین با اشاره به اینکه «ایالات متحده قاطعانه از حفظ وضعیت موجود در عین احترام به اماکن مقدس در قدس حمایت می‌کند»، اعلام کرده بود: هرگونه اقدام یکجانبه که وضعیت موجود را به خطر بیندازد، غیرقابل قبول خواهد بود.

در پی این اقدام رژیم صهیونیستی ایران و دولت نجات ملی یمن در صنعاء نیز این حملات را شدیداً محکوم کردند. روز گذشته نیز وزارت امور خارجه اردن سفیر تل‌آویو در این کشور را احضار و مراتب اعتراضش درخصوص وضعیت موجود در قدس را اعلام کرد. گروه‌های فلسطینی نیز خواستار توقف همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان با تل‌آویو شدند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول