اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اردن سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد

به خاطر تعرض وزیر امنیت قومی رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، وزارت امور خارجه اردن سفیر این رژیم را احضار کرد و پیام اعتراضی به وی تحویل داد.

اردن سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه اردن بعد از ظهر امروز سه‌شنبه «ایتان سورکیس» سفیر رژیم صهیونیستی در این کشور را احضار کرد.

خبرگزاری اردنی عمون به نقل از وزارت خارجه این کشور گزارش داد، سفیر رژیم صهیونیستی احضار شد تا پیام اعتراضی به وی تحویل داده شود؛ اعتراضی که به خاطر تعرض ایتمار بن گویر وزیر امنیت قومی رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی صورت گرفته است.

سنان المجالی سخنگوی وزارت خارجه اردن گفت که این پیام تحویل سفیر تل‌آویو داده شد تا فورا آن را به کابینه این رژیم منتقل کند. در پیام اردن آمده است که رژیم صهیونیستی باید به عنوان یک طرف اشغالگر، به حقوق بین‌الملل درباره شهر قدس اشغالی و مقدسات آن پایبند باشد.

اردن تأکید دارد که رژیم صهیونیستی باید از انجام اقداماتی دوری کند که می‌تواند حرمت اماکن مقدس را زیر پا بگذارد. این کشور همچنین گفته است که حرم قدس شریف، مکان مخصوص عبادت مسلمانان است و تل‌آویو باید به اقداماتی پایان دهد که هدف از آن، مداخله غیر قابل قبول در امور مسجدالاقصی است.

اردن با بیان اینکه اداره اوقاف قدس و مسجد الاقصی تنها نهاد قانونی است که مسئولیت مدیریت همه امور مسجدالاقصی را بر عهده دارد، نسبت به تعرضات و تجاوزات مداوم رژیم صهیونیستی به مقدسات مسلمانان هشدار داد و تأکید کرد که چنین اقداماتی باعث افزایش تنش خواهد شد. لذا باید این اقدامات متوقف گردد.

با  وجود هشدارهای شدیداللحن مقاومت فلسطین در غزه درباره هرگونه تعرض  بن گویر صبح امروز (سه‌شنبه، ۳ ژانویه) وی به همراه شماری از شهرک‌نشینان صهیونیست تحت تدابیر شدید امنیتی به صحن‌های مسجد الاقصی یورش بردند. 

در همین ارتباط جنبش حماس در بیانیه‌ای یورش این وزیر صهیونیست به مسجدالأقصی را اقدامی جنایتکارانه دانست و تأکید کرد که نبرد ما با دشمن صهیونیستی و کابینه افراطی آن تا نابودی اشغالگران و آزادسازی سرزمین ادامه دارد.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول