اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

لزوم تبیین «مدرسه سلیمانی» در مدارس

کانون تربیت اسلامی در بیانیه‌ای به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها نوشت: در مدرسه سلیمانی، درس عشق به اهل بیت(ع) را آموزش می‌دهند، درس ولایت مداری را می‌آموزند، درس شجاعت آمیخته با تدبیر را ارائه می‌دهند، درس سیاست و مرد میدان بودن انقلاب مدارانه را عرضه می‌دارند، درس حمایت عاشقانه از محرومان و مظلومان را تمرین می‌کنند.

لزوم تبیین «مدرسه سلیمانی» در مدارس

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، کانون تربیت اسلامی به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها در بیانیه‌ای نوشت: هنر مردان خدا آن است که با شهادت خود راه تعالی را برای سایر انسان‌ها هموار می‌سازند و با گام نهادن بر نفس خویش، دیگران را به گام گذاشتن در راه خدایی شدن فرامی‌خوانند.

گر چه فرا خوان تمامی مردان خدا، همگان را به پیمودن راه تعالی دعوت می‌کند، اما عظمت شخصیت آنان، تأثیر مستقیمی بر قدرت نفوذ پیامشان دارد و هر چه قلبی خدایی‌تر شده باشد جاذبه پیامش گسترده‌تر و عمیق‌تر است.

اینک سخن از انسانی است مافوق تصور؛ انسانی که توانایی شگرف اسلام را در تربیت انسان‌ها ثابت کرد، انسانی به مکتب نرفته و خط ننوشته، که مسأله آموز صدها مدرس شد.‌ آری این روزها سخن از کسی است که پیام عدالت‌خواهی و انسان دوستی‌اش در جهان هر روز فراگیرتر می‌شود. سرداری که همچون مولایش علی علیه‌السلام جامع اضداد بود، در مقابله با خیانتکاران و مستکبران، چون کوه می‌ایستاد و در برابر زنان، مردان و کودکان از هر قوم، ملت و آیینی، قلبی سرشار از عشق و محبت داشت. زندگی شهید سلیمانی این حقیقت را عینیت بخشید که رسد آدمی به جایی که بجز خدا نبیند.

او ثابت کرد که با ایمان و عمل صالح می‌توان محبوبیتی ملی و جهانی به دست آورد. سلیمانی ایران را حرم و خود را جان فدای ملت ایران می‌دانست. او روحی مالامال از عشق به مردم داشت و برای هدایت آنان از هر فرصتی بهره می‌گرفت. کار او شکار قلب‌ها بود و در این راه هیچ مانعی او را باز نمی‌داشت. از زنان و مردان سالخورده روستایی تا کودکان و نوجوانان و جوانان شهری حتی آنان که به ظاهر پوشش مناسبی نداشتند، با یک دیدار شیفته صفا و وارستگی او می‌شدند و بی هیچ پیرایه‌ای با او ارتباط برقرار می‌کردند. چندان که خود را نزدیکترین دوست او می‌پنداشتند.

او در عالی ترین سطوح فرماندهی، خود را سرباز مقام معظم رهبری و خدمتگزار نظام اسلامی می‌دانست. گذر زمان چهره قدسی و ملکوتی او را هر روز آشکارتر و در نتیجه دشمنان او یعنی استکبار جهانی را رسواتر خواهد ساخت. اینک سلیمانی نماد ظلم ستیزی و استکبار ستیزی در کشورها شده است. او توانست مکتب عزت و اقتدار، در عین مظلومیت و شهادت، که از حضرت سیدالشهداء علیه السلام الهام گرفته بود را احیاء کند تا دیگران که با مکتب شیعه آشنایی ندارند با واسطه سلیمانی به اسلام گرایش پیدا کنند و چه توفیقی از این بالاتر که انسانی، آنچنان در ارادت به اهل بیت علیهم السلام ذوب شود که جلوه‌ای از حجت خدا و سبب هدایت دیگران گردد.

شهید سلیمانی نشان داد که ارائه الگوی عملی اسلام، بسیار بیشتر از تبیین مبانی نظری اسلام در هدایت انسان‌ها تأثیر دارد؛ گرچه در ضرورت هیچ یک تردیدی نیست و این الگوی عملی همانست که مکتب و مدرسه سلیمانی نام گرفته است. مدرسه‌ای که از تمامی افراد بشر از هر قوم و نژاد و آیینی، دانش‌آموز می‌پذیرد تا راه عملی انسان شدن را به آنان بیاموزد. در این مدرسه، درس عشق به اهل بیت علیهم السلام را آموزش می‌دهند، درس ولایت مداری را می‌آموزند، درس شجاعت آمیخته با تدبیر را ارائه می‌دهند، درس سیاست و مرد میدان بودن انقلاب مدارانه را عرضه می‌دارند، درس حمایت عاشقانه از محرومان و مظلومان را تمرین می‌کنند. معلمان ایران اسلامی افتخار می‌کنند که سرزمینشان، قهرمانی به عظمت شهید سلیمانی را به جهانیان عرضه کرده است و قدردانی این نعمت را در تبیین مکتب و مدرسه سلیمانی می‌دانند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول