اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

پویش قرائت سوره «صف» به مناسبت شهادت سردار سلیمانی آغاز شد

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از آغاز فعالیت پویش قرائت سوره مبارکه «صف» همزمان با ایام شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س) و به مناسبت سالروز شهادت سردار بزرگ اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

پویش قرائت سوره «صف» به مناسبت شهادت سردار سلیمانی آغاز شد

 

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، میکائیل باقری مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش و جامعه قرآنی کشور بر اساس مأموریت‌هایی که در حوزه مباحث فرهنگی دارد و به عنوان یکی از اعضای ستاد مردمی بزرگداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی، طبق روال هرساله اقدام به اجرای برنامه‌های متنوع و متعددی به مناسبت این سالگرد می‌کند.

وی ادامه داد: امسال نیز برنامه محوری وزارت آموزش و پرورش، اجرای پویش گسترده و ملی قرائت سوره مبارکه صف برای دانش‌آموزان، فرهنگیان و والدین دانش‌آموزان است. 

باقری با ذکر اینکه این پویش از روز 28 آذر ماه آغاز شده است و تا نیمه دی ماه ادامه دارد، گفت: در قالب این پویش دانش آموزان، فرهنگیان و والدینی که علاقه‌مند هستند اقدام به قرائت یک یا چند مرتبه سوره مبارکه صف می کنند و تعداد دفعات قرائت خود را در سامانه‌ای که طراحی شده است، قید خواهند کرد. 

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: با توجه به اهمیت این موضوع قرار است بخش ویژه‌ای در صفحه اول شبکه دانش‌آموزی شاد طراحی شود که دانش‌آموزان علاقه مند، به این صفحه مراجعه کرده و پس از کسب اطلاعات لازم را درباره این پویش به همراه خانواده خود در این پویش شرکت کنند تا ثواب قرائت این سوره به روح بلند سردار سلیمانی و تمام شهدای انقلاب و اسلام تقدیم شود.

وی با بیان اینکه این پویش ویژه تمام دانش‌آموزان در تمام مقاطع بدون محدودیت سنی است، افزود: دانش‌آموزان با شرکت در این پویش و خواندن سوره صف که متشکل از 14 آیه است، علاوه بر استفاده از نورانیت قرآن با مفاهیم این سوره پیرامون «شهادت و مجاهدت» نیز آشنا می‌شوند.

باقری ابراز امیدواری کرد که شاهد حضور گسترده اقشار مختلف در جامعه دانش آموزی و فرهنگی باشیم و در برابر مجاهدت‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ادای دین کنیم.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش همچنین اعلام کرد: به مناسبت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی برنامه های مختلفی مانند تولید محتواهای مجازی با موضوع حاج قاسم اسطوره عدالت‌خواهی در شبکه شاد، برگزاری ختم صلوات و اهدای ثواب آن به روح بلند این شهید، بررسی بیانات مقام معظم رهبری درباره ایشان، تولید محتواهای مختلف از وصیت نامه شهید، اجرای برنامه‌های گوناگون در کرمان و پخش زنده از شبکه شاد، معرفی کتب مرتبط با مکتب حاج قاسم به دانش آموزان، برگزاری اردوها و پخش کلیپ‌های مختلف داریم تا دانش‌آموزان را بیش از پیش با جنبه معارفی این شهید بزرگوار آشنا کنیم.
پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول