اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

ناصری: امسال بخش منطقه‌ای تئاتر جشنواره فجر احیا شده است

مدیر اجرایی جشنواره تئاتر فجر گفت: حدود ۷ سالی بود که بخش منطقه‌ای جشنواره تئاتر فجر تعطیل شده بود. تفاوت ویژه جشنواره امسال با سال‌های گذشته در دیده شدن کارها به صورت حضوری است.

ناصری: امسال بخش منطقه‌ای تئاتر جشنواره فجر احیا شده است

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، حجت‌الله ناصری، مدیر اجرایی چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در برنامه «تماشاخانه» رادیو جوان درباره حجم ارسالی کارها به دبیرخانه تئاتر فجر گفت: امسال فراخوان ارسال کارها را دیر اعلام کردیم ولی بعد از اعلام فراخوان، دبیرخانه کار خودش را آغاز کرد. اطلاع‌رسانی‌ها هم آغاز شد.

*ارسال ۵۸۴ اثر برای مسابقه بزرگ صحنه

ناصری درباره تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه توضیح داد: در گام اول تعداد ۵۸۴ اثر برای بخش مستقیم مسابقه بزرگ صحنه به دبیرخانه ارسال شد.

مدیر اجرایی جشنواره تئاتر فجر در پاسخ به این سوال که چرا شاهد استقبال کم نمایش‌های عروسکی هستیم، افزود: جشنواره عروسکی به عنوان یک جشنواره مستقل برنامه‌ریزی شده و برای کارهای عروسکی محفل خوبی است که در یک رقابت فشرده خود را بروز دهند.

وی توضیح داد: جشنواره فجر بیشتر حالت کلی دارد. یعنی شاید نمایش‌های عروسکی در جشنواره فجر حضور داشته باشد، ولی به صورت آورده مسابقه نیست. نمایش‌های عروسکی به عنوان نمونه‌ای از تمامی نمایش‌هایی که در کشور حضور دارد، هستند.

ناصری با بیان اینکه در عرصه‌های نمایشی جشنواره‌های مختلفی در کشور ما وجود دارد، ادامه داد: هر کدام از این جشنواره‌ها براساس گرایش، تخصص و گونه‌ انتخابی محفلی برای رقابت گونه نمایشی است. جشنواره فجر هم نتیجه همه این جشنواره‌هاست و آوردگاهی برای حرفه‌ای‌های هر رشته‌ای است.

مدیر اجرایی جشنواره تئاتر فجر در پاسخ به این سوال که چرا نمایش‌های کهن روی صحنه نمی‌روند، بیان کرد: نه این گونه نمایشی مخاطبان کمی دارد و نه هنرمندان کم‌کاری کردند. این نمایش‌ها باید در جایگاه خودشان بررسی شود. این نمایش‌ها می‌توانند در جشنواره‌ای که مختص نمایش‌های آیینی، سنتی است، انتخاب شوند و رقابت سالمی داشته باشند. در نهایت در آن آوردگاه سنجیده شوند.

وی درباره تفاوت جشنواره فجر با سال‌های گذشته گفت: حدود ۷ سالی بود که بخش منطقه‌ای جشنواره تئاتر فجر تعطیل شده بود. تفاوت ویژه جشنواره امسال با سال‌های گذشته در این است که کارها به صورت حضوری دیده می‌شوند. یعنی کارهایی که از مرحله استانی انتخاب می‌شوند، فیلم‌هایشان بعد از ارسال بازبینی می‌شود و از همان فیلم‌ها، مجدد کارها به صورت حضوری انتخاب می‌شود و داوران حضوری فیلم‌ها را می‌بینند. بنابراین مرحله منطقه‌ای اضافه شده است. امسال دوباره کارها از چهار منطقه مختلف می‌آیند، آثار بازبینی می‌شود و همه این آثار به جشنواره فجر می‌آید.

*نگاه ویژه‌ به جوانان و تئاتر شهرستان‌ها

ناصری در حضور جوانان در جشنواره فجر توضیح داد: از آنجایی که امسال آقای کوروش زارعی دبیر جشنواره تئاتر فجر هستند، نگاه ویژه‌ای به جوانان و تئاتر شهرستان دارند. ان‌شاء‌الله امسال شاهد بروز و ظهور استعدادهای نو در جشنواره فجر خواهیم بود و  استعدادهای تازه‌ای را در عرصه‌‌های مختلف کارگردانی، بازیگری، طراحی صحنه و ... خواهیم داشت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول