اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تداوم عملیات کنترلی علیه آفت‌ها در جنگل‌های شمال

کارشناس ارشد گیاه‌پزشکی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری گفت: عملیات کنترلی علیه آفت‌ها در جنگل‌های شمال در دستور کار قرار دارد که موضوع مهم بحق تامین اعتبار است.

تداوم عملیات کنترلی علیه آفت‌ها در جنگل‌های شمال

امین وطن‌دوست درباره آفت‌ها و انجام اقدامات کنترلی در جنگل‌های شمال در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری اظهار کرد: شرایط آب و هوایی استان موجب بروز برخی از آفت‌ها شده که در این زمینه اقدامات کنترلی در سطح جنگل‌های مازندران در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه آفت پروانه ابریشم باف ناجور بخشی از جنگل‌های استان را درگیر کرده است، افزود: در این راستا عملیات کنترل مکانیکی آفت ابریشم باف ناجور در سطح ۲۵۰ هکتار از جنگل‌های گلوگاه و بهشهر طی دو سه هفته آینده شروع می‌شود و تا اسفند ادامه خواهد داشت.

کارشناس ارشد گیاه‌پزشکی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری با اعلام اینکه اقدامات کنترلی آفت شب پره شمشاد کماکان در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: برای سال آینده نیز برنامه‌ریزی شده اقدامات کنترلی طی دو مرحله خرداد و شهریور ماه سال آینده در منطقه بهشهر و سنگده ساری انجام شود.

وطن‌دوست با بیان اینکه کنترل آفت پروانه تخم انگشتری در مناطق ییلاقی سوادکوه شمالی و سوادکوه نیز درحال انجام است، اضافه کرد: این عملیات در سطح هزار هکتار از جنگل‌های شهرستان سوادکوه و سوادکوه شمالی اجرا می‌شود. 

وی با اشاره به انجام اقدامات کنترلی سوسک قهوه‌ای برگ‌خوار توسکا، بیان کرد: این آفت در سطح هزار هکتار از جنگل‌های مرکز استان مازندران اجرا می‌شود.

کارشناس ارشد گیاه‌پزشکی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری اظهار کرد:  در حوزه جنگل‌های نور نیز آفت پروانه سفید آمریکایی در سطح ۱۰۰ هکتار از جنگل‌ها را تهدید کرده است که ضرورت دارد بحث انجام اقدامات کنترلی مطرح است.

وطن‌دوست بیان کرد: این آفت خسارت‌زا هستند و باعث ضعف درخت و پوسیدگی درختان می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه کنترل این افت در دستور کار داریم، خاطرنشان کرد: تامین اعتبار در راستای تامین اعتبار انجام اقدامات کنترلی علیه آفت‌ها موضوع بسیار مهمی است که درواقع پاشنه آشیل اجرای عملیات کنترلی بحث اعتبار است که باید تامین شود. 

 پایان پیام/۸۶۰۳۴/ غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول