اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اردیبهشت و خرداد بدون حریق در جنگل‌های مازندران

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی مازندران ـ منطقه ساری با اعلام اینکه اردیبهشت و خرداد هیچ آتش‌سوزی در جنگل‌های مازندران نداشتیم که بی‌سابقه بوده است، گفت: تیر ماه پُرحادثه‌ بود اگر بارندگی اتفاق نیفتد نگران این هستیم آتش سوزی تکرار شود.

اردیبهشت و خرداد بدون حریق در جنگل‌های مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مجید ذکریایی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی مازندران ـ منطقه ساری، اظهار کرد: باتوجه به اخطارهای هواشناسی مبنی بر افزایش دما و وزش باد گرم و سوابق فصل گرم سال‌های گذشته، به تمام نیروهای جنگل‌بان اعلام آماده‌باش کردیم.

وی افزود: هماهنگی لازم در ارتباط با گشت‌های متعدد در عرصه‌های جنگلی طراحی شده و تیم‌ها را در این زمینه سازماندهی کردیم.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی مازندران ـ منطقه ساری با بیان اینکه طی هماهنگی با سازمان دو فروند بالگرد هم برای استان درنظر گرفته شده است، تصریح کرد: همراهی خوبی با مدیریت بحران استانداری شده تا در زمان وقوع هماهنگی لازم انجام شود که در بحث اطفای حریق در سوادکوه شمالی این مهم محقق شد.

ذکریایی  بیان کرد: باتوجه به گرمای شدید هوا شهروندان، گردشگران و روستانشینان از روشن کردن آتش پرهیز کنند و درصورت ضرورت از خاموش شدن آتش مطمئن شوند.

وی با اعلام اینکه اردیبهشت و خرداد هیچ آتش‌سوزی در جنگل‌های مازندران نداشتیم که بی‌سابقه بوده است، تصریح کرد: تیر ماه پُرحادثه‌ای داشتیم اگر بارندگی اتفاق نیفتد نگران این هستیم آتش سوزی تکرار شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی مازندران ـ منطقه ساری با بیان اینکه جنگل میراث ملی و ماندگار است و همه ما در حفظ و حراست از آن مسوول هستیم، گفت: با توجه به افزایش محسوس دما و احتمال حریق در جنگل‌ها و مراتع، درصورت مشاهده دود، حریق، تخریب، قطع درخت و تصرف موارد را به شماره ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول