اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

شاخص راه روستایی آسفالت شده در کردستان 16 درصد پایین‌تر از میانگین کشوری است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: شاخص بهره‌مندی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از راه آسفالت و بهسازی شده ۶۴ درصد است که 16 درصد کمتر از میانگین کشوری است.

شاخص راه روستایی آسفالت شده در کردستان 16 درصد پایین‌تر از میانگین کشوری است

فرزاد حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: 3 هزار و ۲۰۰ کیلومتر از ۶ هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان آسفالت و مابقی خاکی و یا شنی است.

وی تصریح کرد: در آسفالت و بهسازی راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار و همچنین نسبت طول آسفالت انجام شده استان کردستان جزو استان‌های کم برخوردار کشور است.

حسنی با بیان اینکه ۲۰ درصد از مجموع راه‌های روستایی آسفالت شده استان نیاز به تعمیر و بهسازی دارد، گفت: شاخص بهره‌مندی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از راه آسفالته و بهسازی شده ۶۴ درصد است که 16 درصد کمتر از میانگین کشوری است.

به گفته وی، ۲۸ درصد از مجموع راه‌های استان دارای خرابی شدید، ۳۴ درصد خرابی متوسط، ۲۹ درصد خرابی کم و ۹ درصد سالم است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اضافه کرد: براساس آخرین بررسی‌های صورت گرفته که در سال 95 انجام شده ۶۲ نقطه حادثه‌خیز که ۲۸ نقطه آن تعداد پرحادثه بودند شناسایی شده که تا کنون فقط ۱۰ نقطه آن ایمن‌سازی شده است.

حسنی تصریح کرد: هرساله براساس اعتبارات برای رفع خرابی راه‌ها پروژه‌های بهسازی اجرا می‌شود تا جایکه تا پایان آذرماه امسال ۱۳۱ کیلومتر از راه‌های اصلی استان آسفالت شده است.

وی به اقدامات انجام شده در حوزه راه‌های فرعی و روستایی نیز گریزی زد و گفت: بیش از ۷۲ کیلومتر روکش آسفالت و ۵۰ کیلومتر هم اصلاح شبکه راه‌های فرعی و روستایی از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان در ادامه به اختصاص یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به راه‌های روستایی استان در سفر رییس جمهور اشاره کرد و افزود: مطالعات 375 کیلومتر راه روستایی در استان انجام و از محل اعتبارات اختصاص یافته سفر رییس جمهور به استان ۶۵ قرارداد بسته شده است.

حسنی از برنامه‌ریزی برای ارتقا شاخص‌ آسفالت راه‌های روستایی ظرف 3 سال آینده خبر داد و گفت: با صرف این میزان اعتبار و آسفالت راه‌های روستایی، در طول سه سال ۱۰ درصد به شاخص راه‌های آسفالته اضافه و ضریب استان به ۷۱ درصد می‌رسد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول