اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

امام جمعه دشتی: قرار بود اجرای طرح کاهش فرزندآوری یک دهه انجام شود اما 35 سال طول کشیده!

‎‎حجت‌الاسلام علی زاهددوست امام جمعه شهرستان دشتی گفت: ابتدا قرار بود اجرای طرح کاهش فرزند آوری به مدت یک دهه انجام شود ولی الان این طرح بیش از ۳۵ سال طول کشیده و متاسفانه جمعیت به شدت رو به کاهش است.

امام جمعه دشتی: قرار بود اجرای طرح کاهش فرزندآوری یک دهه انجام شود اما 35  سال طول کشیده!

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، حجت‌الاسلام علی زاهددوست امام جمعه شهرستان دشتی امروز در خطبه‌های نماز جمعه خورموج با تسلیت شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: عبودیت و بندگی خداوند، خدمت‌رسانی و توجه به مردم و ولایت‌پذیری از ارکان زندگی فاطمی است.

‎خطیب جمعه دشتی با گرامیداشت روز ثبت احوال و تقدیر از خدمات فعالان در این عرصه افزود: یکی از حقوق فرزندان این است که نام‌های نیک و شایسته بر روی آن‌ها بگذاریم؛ با وجود این همه اسامی خوب و با مسمی در فرهنگ ایرانی و اسلامی؛معلوم نیست چرا برخی‌ اصرار دارند بر روی فرزندان خود نام‌های نامانوس و غربی بگذارند.

‎وی با بیان اینکه ‎باید نام‌گذاری اسامی فرزندان و حتی اماکن با فرهنگ اسلامی و ایرانی ما سازگار باشد عنوان کرد: با وجود داشتن این فرهنگ غنی، دلیل ندارد که بر روی فرزندان و اماکن در شهرهای ما نام‌های نامأنوس غربی گذشته شود که در فرهنگ ما هیچ معنا و مفهومی ندارد.

زاهددوست بیان داشت: ثبت احوال باید در ثبت نامگذاری افراد شاخص‌ها و ملاک‌ها و توجه به فرهنگ اسلامی و ایرانی را مبنا قرار دهد و در بحث نامگذاری اماکن هم شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها باید به این موضوع توجه لازم داشته باشند.

‎خطیب جمعه خورموج گفت: ابتدا قرار بود اجرای طرح کاهش فرزند آوری به مدت یک دهه انجام شود ولی الان این طرح بیش از ۳۵ سال طول کشیده و متاسفانه جمعیت به شدت رو به کاهش است و امروز کارشناسان معتقدند اگر این روند کاهش جمعیت ادامه پیدا کند تا چند دهه دیگر جمعیت مسلمانان و شیعیان جهان به حدی پایین می‌آید که هیچ قدرتی نداشته باشند؛ باید جلوی این روند خطرناک گرفته شود.

زاهددوست با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا والامقام کربلای ۴ اظهار داشت: شهرستان دشتی در این عملیات ۱۸ شهید تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده که یاد این شهدا برای همیشه در تاریخ این شهرستان و کشور جاودان مانده است.

وی تقدیم ۲۳۴ شهید سرافراز از این دیار به اسلام و انقلاب اسلامی را بالاترین دلیل بر نقش بارز دشتیانی‌های غیرتمند در دفاع مقدس و جبهه‌های نبرد حق علیه باطل عنوان کرد.

امام جمعه دشتی با اشاره به مراسم تشییع پیکر شهید گمنام گفت: مراسم وداع با پیکر شهید گمنام و مهمان عزیز شهرستان و تجلیل از خانواده عظیم الشأن این ۱۸ شهید همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در همین مکان مقدس برگزار خواهد شد، همچنین مراسم استقبال در روز شنبه و تشییع پیکر مطهر شهید گمنام بعد از ظهر روز شهادت حضرت زهرا (س) در روستای شهیدپرور درازی برگزار می‌شود.

زاهددوست با اشاره به روز خورموج اظهار داشت: این روزها مانند سنوات قبل برنامه‌های متنوعی بمناسبت روز خورموج در سطح شهر برگزار می‌شود، اگر انتخاب روز خورموج یک انتخاب با مسمی و پرافتخاری می‌شد، مثلا در تنگستان و دلوار وقتی صحبت از انتخاب روز دلوار شد، پیشنهاد روز ولادت سردار شهید رئیسعلی دلواری داده شد و بحمدلله نهایی هم شد، خیلی بجا بود اگر در خورموج هم روز ولادت شهید نادر مهدوی یا ۴ دی ماه که سالروز عملیات کربلای ۴ و سالروز آسمانی شدن این ۱۸شهید عزیز، که روز مهم و کربلایی در دشتی اتفاق افتاده، به عنوان روز خورموج انتخاب و مایه سرافرازی همگان می‌شد.

وی ادامه داد: ما باید به تاریخ پرافتخارمان بر خود ببالیم و اجازه ندهیم این رویدادهای مهم و با اهمیت به فراموشی سپرده شود؛ ضمن اینکه به اعضای شورای شهر توصیه می‌کنم مراقب باشند هم امسال و هم سال‌های آینده، از سیاسی کاری و خرج‌های زائد به بهانه روز خورموج جلوگیری شود.

‎امام جمعه دشتی افزود: سرکشی دسته جمعی شورای شهر و شهردار به محلات مختلف شهر خصوصا محلات آسیب‌پذیر بصورت پررنگ انجام شود و در میان مردم حضور پیدا کنند و از نزدیک مشکلات محلات را ببینند و رسیدگی کنند.

پایان خبر/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول