اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

وصول 1800 میلیارد تومان مالیات در استان سمنان

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان سمنان گفت: سهمیه استان از محل وصول مالیات، دو هزار و 700 میلیارد تومان بوده که تاکنون یک هزار و 800 میلیارد تومان آن وصول شده است.

وصول 1800 میلیارد تومان مالیات در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان سمنان، علی حسین‌پور، سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان سمنان در دیدار با مدیرکل بازرسی استان سمنان عنوان کرد: نقش اداره کل بازرسی استان در پیشگیری و شناسایی گلوگاه‌های فرار مالیاتی و پیشگیری از وقوع تخلف بسیار مهم و تأثیرگذار است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه 92 درصد از بودجه استان سمنان از طریق وصول مالیات تأمین می‌شود و نسبت وصول مالیات در استان به کل کشور، حدود 6 درصد است.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان سمنان با اشاره به میزان و سهمیه وصول مالیات در استان سمنان گفت: سهمیه استان از محل وصول مالیات، دو هزار و 700 میلیارد تومان است که از این عدد، تاکنون یک هزار و 800 میلیارد تومان وصول شده است.

حسین‌پور با اشاره به تعامل خوب و مناسب این اداره کل با اصناف و فعالان اقتصادی عنوان کرد: عمده وصول مالیات در استان سمنان بر اساس تمکین و ابراز مؤدی است و یکی از برنامه‌های اصلی سازمان امور مالیاتی، شفاف‌سازی بر اساس تمکین مؤدیان مالیاتی خواهد بود.

وی با بیان اینکه سطح تمکین داوطلبانه مؤدیان به‌عنوان یک شاخص کارآمدی نظام مالیاتی باید افزایش یابد، بر اهمیت رضایتمندی مؤدیان و برقراری عدالت مالیاتی تأکید کرد.

حسین‌پور با اشاره به توزیع عوارض و مالیات بر ارزش‌افزوده در استان گفت: وصول عوارض که در اختیار شهرداری‌هاست، در 6 ماهه اول سال جاری 244 میلیارد تومان بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 89 درصد رشد داشته است.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان سمنان ضمن تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت دستگاه‌های نظارتی در استان سمنان عنوان کرد: نظارت موجب آسیب‌شناسی، اصلاح امور، شفاف‌سازی و جلوگیری از سوء جریان خواهد شد.

حسین‌پور اظهار امیدواری کرد: با استفاده از ظرفیت ماده 169 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم شاهد ارسال اطلاعات کامل و دقیق به سازمان امور مالیاتی باشیم.

وی ضمن ابراز خرسندی از تقویت همکاری اداره کل امور مالیاتی استان سمنان و اداره کل بازرسی خاطرنشان کرد: امیدواریم با کمک کلیه دستگاه‌های نظارتی و همچنین شناسایی فرار مالیاتی بتوانیم نقش بسزایی را در جهت برقراری عدالت مالیاتی و همچنین احقاق حقوق حقه دولت ایفا کنیم.

پایان پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول