اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بخشش پای چوبه دار/ صلح و سازش ۱۱ پرونده مهم قضایی ماه گذشته در مازندران

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه با تلاش شعب صلحی شوراهای حل اختلاف استان، ۱۱ پرونده مهم در ماه گذشته به صلح و سازش رسید، گفت: از این میان دو فقره با موضوع قصاص نفس بود که منتهی به مصالحه شد.

بخشش پای چوبه دار/ صلح و سازش ۱۱ پرونده مهم قضایی ماه گذشته در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران در جلسه شورای قضایی استان اظهار کرد: در ماه آبان امسال ۱۱ پرونده مهم با تلاش شعب صلحی شوراهای حل اختلاف به‌ویژه شعب مستقر در زندان به صلح و سازش رسید.

وی افزود: در پرونده‌های قصاص؛ ایجاد صلح و سازش و فراهم کردن زمینه گذشت اولیای دم بسیار دشوار است، اما با تلاش اعضای شورای حل اختلاف گام‌های بسیارخوبی برداشته شد و از ۱۱ فقره پرونده منتهی به صلح و سازش در آذرماه امسال؛ ۲ فقره با موضوع قصاص نفس منتهی به مصالحه شد.

رئیس کل دادگستری مازندران بیان کرد: همچنین ۸ فقره پرونده مالی و یک فقره پرونده با موضوع نزاع دسته جمعی منتهی به صلح و سازش شده است.

اکبری بر برقراری صلح و سازش بین اصحاب پرونده دردادسرا، محاکم بدوی و تجدیدنظر نیز تاکید کرد و گفت: دعوت به صلح و سازش در تمام مراحل رسیدگی به پرونده‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

وی یکی از دستاوردهای مثبت شعب ویژه مستقر در زندان را کاهش جمعیت زندانیان دانست و تاکید کرد: یکی از وظایف شوراهای حل اختلاف اقدام موثر در برقراری صلح و سازش و کاهش جمعیت زندان ها است و این مهم همواره باید مورد پیگیری قرار گیرد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول