اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تاکید رئیس کل دادگستری مازندران بر برخورد با متجاوزان با منابع طبیعی

رئیس دادگستری مازندران به برخورد قاطع و سریع قوه قضائیه با متجاوزان منابع طبیعی، دولتی اعم از سواحل، بستر و حریم رودخانه‌ها، مراتع، جنگل ها و زمین‌های کشاورزی اشاره کرد و گفت: توصیه می کنم کسانی که در این استان و شهرستان زندگی می‌کنند حفظ و صیانت از این سرمایه خدادادی را وظیفه شرعی و قانونی خود بدانند.

تاکید رئیس کل دادگستری مازندران بر برخورد با متجاوزان با منابع طبیعی

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، مراسم تودیع و معارفه عبدالکریم خطیب دادستان سابق چالوس و یزدانی دادستان جدید چالوس،‌ بعدازظهر امروز در چالوس برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران در این مراسم به دهه فجر پیش رو اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی را داشته و دارد که یکی از آنها قانون شرع و الهی در سراسر ایران به اجرا در می‌آید و همچین مهم ترین تحول را در همه ابعاد انقلاب اسلامی ایجاد کرده است.

وی به برخورد قاطع و سریع قوه قضائیه با متجاوزان منابع طبیعی، دولتی اعم از سواحل، بستر و حریم رودخانه‌ها، مراتع، جنگل‌ها و زمین‌های کشاورزی اشاره کرد، گفت: توصیه می‌کنم کسانی که در این استان و شهرستان زندگی می‌کنند حفظ و صیانت از این سرمایه خدادادی را وظیفه شرعی و قانونی خود بدانند

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: شهروندان از معاملات غیرقانونی پرهیز کنند و بدانند که در این حوزه وارد معاملات غیرقانونی شوند ضرر هنگفتی را متحمل خواهند شد زیرا دستگاه قضایی سازه‌ها و ساختمان‌های غیرمجاز را بدون هیچگونه تعارفی قلع و قمع و تخریب می‌کند که این شایسته برای افراد نخواهد بود.

وی ضمن بیان اینکه در دستگاه قضا بعد از انقلاب تحول چشمگیری صورت گرفت، گفت: رهبر معظم انقلاب همچنان بر تحول و تعالی در قوه قضائیه تاکید دارند.

وی با بیان اینکه در استان مازندران ۳۳ حوزه قضایی وجود دارد، افزود: ۱۲ حوزه قضایی بخش و ۲۲ دادگستری در استان مازندران فعال است.

این مسؤول به دیگر سیاست‌های قوه قضائیه اشاره کرد و افزود: عدالت باید ارزان و آسان به دست شاکی و خواهان پرونده برسد، هزینه دادرسی طوری تنظیم شود به طوری که فقرا بتوانند تظلم خواهی کنند.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه در این ۲ دهه اخیر سیاست کاهش اطاله دادرسی و تسریع به رسیدگی مورد تاکید بوده است، افزود: بسیاری از شهروندان از این سرعت و تصمیم‌گیری بسیار خرسند هستند.

وی به درصد نقض آراء در استان مازندران اشاره و اظهار کرد: ۸۶ درصد آرا تایید می‌شود و این نشان از سرعت بالا و دقت همکاران در قضاوت است.

با آگاه‌سازی جامعه از بروز بزه جلوگیری شود

حجت‌الاسلام داوود موسوی امام جمعه چالوس در ادامه مراسم با بیان اینکه مراجعه کنندگان به دادگستری یا حاکم‌اند یا محکوم گفت: عدم رضایت باید برای قانون‌شکن و متجاوز حقوق دیگران یا جامعه باشد که در این صورت امید مردم به دستگاه قضایی روز به روی تقویت می‌شود.

وی افزود: دستگاه قضا باید مجموعه ظرفیت‌های حاکمیتی را برای تحقق این مهم به‌کار گیرد تا دامنه ارتکاب جرائم کمتر و با آگاه سازی جامعه از بروز بزه جلوگیری شود.

امام جمعه چالوس به آگاه‌سازی عمومی، امر به معروف و نهی از منکر و همچین تقویت حوزه‌های صلح و سازش، ارتباط با بدنه اجتماعی و جایگاه‌های حقوق موجود در شهر و روستا اشاره کرد و بیان کرد: عمل دقیق به وظایف و غالب‌بندی مستند به حق پرونده‌ها در کلانتری‌ها از مهمات تحقق عدالت در جامعه و پیشگیری از جرائم و کاستن از پرونده‌محوری است.

وی افزود: قطعا شورای متشکله می‌توانند در کمک به دستگاه بزرگ قضایی برای استقرار عدالت، امنیت و قطع دست متجاوزان و اجرای دقیق قوانین موثر و مفید باشد.

انتهای پیام/۸۶۰۶۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول