اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

سومین مجمع گفت‌وگوی تهران آغاز شد

سومین مجمع گفت‌وگوی تهران با حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، وزیر خارجه نیکاراگوئه و جمعی از مقامات سیاسی و مدیران اندیشکده‌ها در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه آغاز شد.

سومین مجمع گفت‌وگوی تهران آغاز شد

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سومین مجمع گفت‌وگوی تهران با حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با موضوع «سیاست همسایگی جمهوری اسلامی ایران، رهیافتی به دوستی و اعتماد سازی» پیش از ظهر امروز (دوشنبه) ۲۸ آذر ماه در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه آغاز به کار کرد.

 وزیر خارجه نیکاراگوئه، عادل عبدالمهدی نخست وزیر پیشین عراق و سید کمال خرازی وزیر اسبق امور خارجه و رئیس شورای راهبردی روابط خارجی، الخلیفی معاون وزیر خارجه قطر و معاون وزیر خارجه ونزوئلا و مقامات سیاسی و مدیران اندیشکده‌ها از جمله سخنرانان و حاضران در این نشست هستند.

در نشست امروز حدود ۷۰ نفر از ۳۶ کشور از بین مقامات سیاسی، مدیران اندیشکده‌ها و موسسه‌های پژوهشی، اندیشمندان و پژوهشگران، سفرا و روسای نمایندگی های خارجی مقیم تهران حضور دارند. 

در نشست های چهارگانه این مجمع پس از افتتاحیه، آخرین تحولات غرب آسیا و امنیت در خلیج فارس، اتصالات منطقه‌ای و امنیت انرژی، بحران اوکراین و پیامدهای منطقه‌ای و جهانی آن و چشم‌انداز صلح و دولت فراگیر در افغانستان بررسی و تبادل نظر خواهد شد. نخستین نشست این مجمع در سال ۱۳۹۸ و دومین نشست هم در اسفند ۱۳۹۹ به صورت مجازی برگزار شد.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول