اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

سومین نشست مجمع گفت‌وگوی تهران فردا برگزار می‌شود

سومین نشست مجمع گفت‌وگوی تهران فردا (دوشنبه) با حضور امیرعبداللهیان در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار می‌شود.

سومین نشست مجمع گفت‌وگوی تهران فردا برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز (یکشنبه) ۲۷ آذر ماه میزبان همتای نیکاراگوئه‌ای خود در تهران بود در مراسم امضای برنامه جامع همکاری‌های ایران و نیکاراگوئه از برگزاری سومین نشست گفت‌وگوی تهران در روز دوشنبه ۲۸ آذر ماه در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه خبر داد.

وی در این باره اعلام کرد: این نشست با حضور اندیشمندانی از اندیشکده‌های مختلف سراسر جهان برگزار خواهد شد و در این نشست آخرین چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت.

گفتنی است این نشست با حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در تهران برگزار خواهد شد.

مفهوم محوری مجمع امسال «سیاست همسایگی جمهوری اسلامی ایران، رهیافتی به دوستی و اعتماد سازی» است.در این مجمع حدود ۷۰ نفر از ۳۶ کشور از مقامات سیاسی، مدیران اندیشکده‌ها و موسسه‌های پژوهشی، اندیشمندان و پژوهشگران حضور خواهند داشت. مدیران اندیشکده های داخلی، سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران از دیگر شرکت کنندگان در این نشست خواهند بود.

در نشست های چهارگانه این مجمع پس از افتتاحیه، آخرین تحولات غرب آسیا و امنیت در خلیج فارس، اتصالات منطقه‌ای و امنیت انرژی، بحران اوکراین و پیامدهای منطقه‌ای و جهانی آن و چشم انداز صلح و دولت فراگیر در افغانستان مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

به گزارش فارس، دومین نشست مجمع گفت‌وگوی تهران اسفند ماه ۱۳۹۹ و در پی شیوع کرونا به صورت مجازی و  با حضور شرکت کنندگانی از داخل و خارج از کشور برگزار شد.

نخستین نشست مجمع گفت‌وگوی تهران دی ماه ۱۳۹۸ با حضور محمدجواد ظریف وزیر سابق امور خارجه، یوسف بن علوی وزیر سابق امور خارجه عمان و حامد کرزای رئیس جمهور پیشین افغانستان و تعدادی از سفرای خارجی مقیم تهران در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول