اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

افتتاح کتابخانه « لاریم» جویبار در دهه فجر

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی جویبار از استقبال علاقمندان به عضویت در کتابخانه‌های عمومی خبر داد و گفت: کتابخانه عمومی لاریم به مراحل پایانی کار خود رسیده و در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح کتابخانه « لاریم» جویبار در دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان جویبار، کار خیر نزد همه پسندیده است اینکه در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی باشد اثرگذاری‌اش به گونه‌ای که هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود.

آیت‌الله علی معلمی امام‌جمعه قائم‌شهر و نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری پدر شهیدان غلام‌علی و غلام‌رضا معلمی است که در حرکتی پسندیده هزینه دامادی فرزندان شهیدش را وقف ساخت کتابخانه کرده‌ است.

ابوالشهیدین باوجود وقف زمینی به مساحت ۳۳۰ مترمربع مسوولیت احداث دو طبقه کتابخانه عمومی را نیز به عهده گرفت.

 کلنگ احداث کتابخانه شهیدان معلمی اول مهرماه سال ۹۹ بر زمین خورد و در حال حاضر بعد از گذشت حدود ۲۱ ماه روزهای پایانی خود را می‌گذراند.

 رضا اکبری امروز در این‌باره در گفت‌وگویی با بیان اینکه کلنگ احداث کتابخانه شهیدان معلمی اول مهر ۱۳۹۹ به زمین زده شد، گفت: این کتابخانه در کمتر از دوسال و در هفته دولت سال‌جاری در خیابان کلاگر محله جویبار به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه زمین کتابخانه از سوی ابوالشهیدین آیت الله معلمی پدر بزرگوار دو شهید به نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان وقف شد، افزود: این کتابخانه در زمینی به مساحت ۳۰۰ مترمربع در دوطبقه احداث شده است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی جویبار خاطرنشان کرد: هزینه ساخت کتابخانه عمومی شهیدان معلمی به مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط آیت الله معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری برای گرامیداشت نام دو شهید بزرگوار اهدا و هزینه تجهیز کتابخانه به مبلغ یک میلیارد تومان توسط اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران اجرایی شده است .

اکبری تعداد کتاب‌های این کتابخانه را حدود ۶ هزار جلد و تعداد اعضای آن را بیش از ۸۰ عضو عنوان کرد.

وی تعداد کتابخانه‌های این شهرستان را ۴ مورد عنوان کرد و افزود: در کتابخانه‌های شهید رضا کاکو و شهیدان معلمی در شهر جویبار، کتابخانه حجت الاسلام اکبریان کوهی خیل و کتابخانه میر عیسی هاشمیان در شورکا حدود ۶۰ هزار جلد کتاب برای علاقمندان حوزه کتاب و کتابخوانی موجود است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی جویبار، تعداد اعضای کتابخانه‌ها قبل از شیوع کرونا را بیش از ۳هزار عضو بیان کرد و اظهار داشت: با شیوع این بیماری و تعطیلی کتابخانه‌ها در آن زمان با ریزش اعضا مواجه شدیم که خوشبختانه در حال حاضر با استقبال علاقمندان به حوزه کتاب مواجه هستیم و اکنون بیش از ۲ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی شهرستان هستند.

اکبری تصریح کرد: زیر بنای کتابخانه‌های عمومی جویبار یک هزار و ۵۲۰ متر مربع است و با افتتاح کتابخانه لاریم این مساحت به یک هزارو ۸۰۰ متر افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه کلنگ احداث کتابخانه لاریم سال ۹۱ به زمین زده شد، گفت: بعد از ۱۰ سال این کتابخانه به مراحل پایانی کار خود رسیده و در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در پایان بیان کرد: تعداد امانت کتاب در شهرستان در هر ماه حدود ۳ هزار جلد است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول