اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تانا؛ طرحی برای توسعه و ارتقای زیست‌بوم نوآوری استان‌ها

معاون توسعه فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از برگزاری رویداد تانا به منظور توسعه و ارتقای زیست‌بوم نوآوری استان‌ خبر داد.

تانا؛ طرحی برای توسعه و ارتقای زیست‌بوم نوآوری استان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، احسان یزدیان، معاون توسعه فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان درباره برگزاری رویداد «تانا» اظهار کرد: این رویداد به منظور توسعه و ارتقای زیست‌بوم نوآوری استان‌ها برگزار می‌شود و نام آن هم برگرفته از همین مفهوم است.

 افزود: چالش‌هایی که در این رویداد محور ارائه پیشنهاد و طرح‌های نوآورانه قرار گرفته است، در حوزه‌های آب، محیط زیست و امنیت غذایی است که پس از دریافت راهکارها، مورد بررسی و داوری قرار می‌گیرند و ایده‌های منتخب علاوه بر دریافت جوایز رویداد به سرمایه‌گذاران، شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع مرتبط معرفی خواهند شد.

یزدیان بیان داشت: محور ایده‌های موجود در حوزه آب شامل افزایش بهره‌وری آب در مصارف کشاورزی، پایش کیفی و میزان آلودگی در مخازن سدها، پایش کمی سفره‌ای آب زیرزمینی و همچنین کشاورزی با آب‌های شور و لب‌شور است.

معاون توسعه فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: محورهای بخش محیط زیست شامل کاهش فلزات سنگین در آب و خاک، تصفیه تکمیلی انواع فاضلاب، مبارزه بیولوژیک با آفات و بیماری‌ها، حذف آلاینده‌های سفره‌های آب زیرزمینی و محورهای بخش امنیت غذایی هم شامل فرآوری محصولات غذایی، افزایش زمان نگهداری مواد غذایی و تجارت آن‌، کاهش مصرف واکسن‌ها و آنتی‌بیوتیک‌های دامی و همچنین کاهش مصرف سموم کشاورزی است.

وی تصریح کرد: صاحبان ایده، هسته‌های فناور مراکز رشد، اساتید و دانشجویان می‌توانند ایده‌های مورد نظر خود را تا 17 آذرماه سال جاری به نشانی اینترنتی WWW.TANA.ISTT.IR ارسال کنند.

یزدیان ادامه داد: پس از بررسی چالش‌ها و نیازهای اعلام شده، بوت کمپ‌های تخصصی برای راه‌حل‌های خلاقانه برگزار و پس از ارائه و داوری ایده‌های نهایی، طر‌ح‌های برتر معرفی می‌شوند.

معاون توسعه فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خاطرنشان کرد: رتبه‌های اول تا سوم این رویداد به ترتیب از 200، 150 و 100 میلیون ریال جایزه نقدی بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول