اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

کاهش مراجعات برای اهدای خون/ ذخایر خونی مازندران به ۴ روز رسید

مدیرکل انتقال خون مازندران با اعلام اینکه وضعیت عادی ذخیره خون در مازندران باید بین ۸ تا ۹ روز باشد، گفت: د رحال‌حاضر ذخایر خونی مازندران به حدود ۴روز رسیده است.

کاهش مراجعات برای اهدای خون/ ذخایر خونی مازندران به ۴ روز رسید

به گزارش عبدالله محمدی فیروزجایی مدیرکل انتقال خون مازندران صبح امروز درباره وضعیت ذخایر خونی در استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ابتلای بسیاری از اهدا کنندگان مستمر خون به آنفلوآنزا، سرماخوردگی و کرونا و یا ابتلای اعضای خانواده‌شان موجب کاهش مراجعه برای اهدای خون شده است.

وی افزود: در پیگیری‌های متعدد با اهدا‌کنندگان مستمر و باسابقه متوجه درگیری بیماری آنان و خانواده‌های‌شان شدیم و به همین دلیل اهدا خون توسط این افراد به نصف کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل انتقال خون مازندران بیان کرد: اگر کاهش مراجعه اهداکنندگان خون طی روزهای آینده هم یا همین وضعیت تداوم یابد، با کمبود جدی خون و تامین آن برای بیمارستان‌ها مواجه می‌شویم.

محمدی فیروزجایی با اعلام اینکه وضعیت عادی ذخیره خون در مازندران باید بین ۸ تا ۹ روز باشد، اضافه کرد: درحال‌حاضر ذخایر خونی مازندران به حدود ۴روز رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه در مراکز و پایگاه های انتقال خون پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت کامل رعایت می‌شود، خاطرنشان کرد: جای هیچ گونه نگرانی بابت شیوع بیماری و احتمال بروز مشکل برای اهدا‌کنندگان وجود ندارد.

مدیرکل انتقال خون مازندران با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی و دائمی است، افزود: انتقال خون استان علاوه بر این که وظیفه تامین خون و فرآورده‌های خونی ۵۰ مرکز درمانی استان را برعهده دارد ، تامین کننده خون مورد نیاز حدود ۱۴ هزار بیمار خاص است که به صورت مستمر باید به خون دریافت کنند.

محمدی فیروزجایی در پایان گفت: تاکید ما به همه شهروندان است همراه انتقال خون باشند و همانند همیشه ما را در امر خون‌رسانی به بیماران کمک کنند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/ج

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول